Åldern bara en siffra!

publicerat i allmänt;
 
Ja nu är det en blid sen i somras på Naxos och ja ingen liten bananasplit vi delade va? ha ha men just ålder då ville jag prata om ..
 
Jag är en människa som inte bryr mig om åldern ( mer än när kroppen påminner en ) och jag har nog alltid varit så.
 
Jag klär mig efter hur jag är som person, humör, och min egen stil jag skiter fullständigt om andra inte tycker att man bör gå i trasiga ( köpta så) jeans tex.
 
Jag är jag & jag bestämmer över mig själv om någon i ens närhet har problem med det, ja eller nån annan då är det dem som har problem inte jag.
 
Som en morgon på bussen han som körde sa, men gud va du coolt klädd för din ålder** eh jag hade slitna jeans camo gympa skor o bomber jacka i grönt. Det var en tidig morgon så jag lägger inte ner så mkt energi på vad jag tar på mig då.
 
Men men för din ålder!! vad skulle jag haft på mig liksom?? är man 55 skall man ha då tant kläder?? om man inte känner sig som en tant?? 
 
Inget fel i tant kläder men då för dem som passar o trivs i det, jag gör det inte ...
 
Ett roligt ämne tycker jag , för jag kommer allt klä mig som jag vill o det jag gillar kläder har ingen ålder bara en storlek ! 
 
 
Hur tänker du ? påverkar det dig om hur andra tycker?
 
Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Visst är ålder bara en siffra. Jag har min stil, ganska klassisk. Jeans har jag ofta och gärna med blusar till. Men när vi är bjudna på större fester/middagar klär jag gärna upp mig i snygga klänningar som passar dit vi ska med passande skor, smycken och väska. Jag har nog aldrig heller egentligen inte brytt mig om vad andra tyckt men jag har varit med på en hel del representation både i Sverige och utomlands och då är det klädkoder som gäller och det gör mig ingenting alls. Ofta anges det ju också på inbjudan så att man vet vad som gäller. Är det t.ex. smoking så blir det klänning för mig efter det.
Kram!

Svar: så rätt så och skönt att höra att du inte heller bryr dig :) kramen
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

God morgon!
Nej jag bryr mig inte om vad andra tycker.Klär mig som jag vill!
Inte är man "tant" vid 55..jag blir 54 i denna månad. Har jeans o tröja :)
Kram o ha en fin onsdag

Svar: nej precis, tant är inte pga åldern utan ett beteende :) kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Ett trevligt ämne, eftersom jag också är intresserad av outfiten. Jag har också klädkoder, som Ditte beskriver. Jag har tre olika engagemang. Jag har inget med smoking så det är för mig valfritt med klänning eller snygga snygga byxor till kavajen.
På söndag är det gospelkonsert och då har vi svart med en enfärgad glad scarves till.

Privat tar jag på mig det jag känner för. Åldern är bara en siffra, dock vill jag inte se löjlig ut, men med i tiden. Kram!

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Inte ett dugg! Jag klär mig i det som jag gillar och trivs i, sedan får andra tycka vad de vill. Är jag däremot bortbjuden eller det är någon större mottagning eller så då följer jag gällande klädkod. Om jag inte gjorde det skulle jag känna mig helt fel klädd. Var sak har sin tid liksom.

Kram <3

5:e kommentar, skriven , av bi:

Bra Eva det gillar jag för ålder ÄR bara en siffra ! Man är inte äldre än man gör sig och varför ska man "se ut" på ett visst sätt när man blir äldre för mig skiter jag fullständigt i vad andra tycker om mig och min klädstil jag har ett liv och det lever jag på mitt sätt och inte för att tillfredställa andra .. så vare med det heja dig jag gillar dig och din stil, kram fina vännen 👍❤

6:e kommentar, skriven , av eval8:

Jeans och t-shirt för det mesta. Men är jag bjuden dit det är klädkod, då rättar jag mig efter det, det är ju att respektera värdarna!

7:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Skön o rätt inställning för vem ska bry sig liksom om vilka kläder man ska ta på sig:)Heja dig Eva, kram

8:e kommentar, skriven , av majamyra| en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken:

En till som struntar i vad folk tycker, men jag har alltid tyckt det varit svårt att matcha kläder och att få till en riktigt snygg outfit. Går oftast på bekvämlighet och basic matchat med någon kul detalj. Älskar sneakers! :)

9:e kommentar, skriven , av ullie:

nej men hålle med såklart man klär sej som man vill
men ja kan hålla med om at en del gör det enbart för att de ska verka ärtiga o ingen ska tro det är 50 alltså då blir det fel
man ska klä sej som man vill o då kan de va snyggt med slitna jeans o en tröja liksom

Kommentera inlägget här :