Att läsa & förstå

publicerat i allmänt;
lånad bild
 
Jag har ju drabbats av utmattningssyndrom, och var hemma ca 1 år men fick även ett återfall i somaras.
 
Det är tungt och livet förändras verkligen, men nyfiken som jag är på nya saker vill jag lära mig och förstå vad som händer i kroppen.
 
Inte bara vara passiv, förståelse kanske gör att man kan läkas på ett bättre sätt, återhämtning.
 
Har lyssnat på en stressskola med samma man som skrivit denna kbt kognetiv boken bla, min psykolog har varit på en föreläsning med honom & han är bra! 
 
Man behöver  rätt verktyg, jag är väldigt intresserad av psykologi, psykiatri och vad som händer i vår kropp o knopp.
 
Finns mkt att lära som är intressant ...
 
 
Kram 

Taggar: Böcker, Hälsan, kunskap, utmattningssyndrom;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av eval8:

Hoppas boken hjälper dig! Ha en bra onsdag!

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Boken har jag läst och den var riktigt bra och fint att du känner att du har glädje av den. Jag har förstått att KBT terapi är väldigt bra så kanske kan du via din psykolog börja på en sådan. Vet att den kan vara ganska dyr men i vissa fall kan man få hjälp av försäkringskassan. Viktigast är ju att må bra och på alla sätt.
Kram!

Kommentera inlägget här :