Släckte branden

publicerat i allmänt;
 
 
Kan ju inte ljuga om jag sa annat än att jag är trött, och lycklig över att sova ut i morgon bitti. Dagen på jobb avslutades och var sen på brandutbildning, mycket intressant & lärorikt.
 
Jag hade koll på något men mycket nytt att ta in, jag skall ju  tex kolla brandvarnaren 1 ggr i månaden, kolla sp den är ren ..
 
Köpa brandsläckare, brandfilt & ha hemma, för det är en billig livförsäkring, men lite kusligt var det när vi skulle släcka en brand, sen en stol som brann.
 
Mycket kloka saker att tänka ppå som man inte alltid gör faktiskt i hemmet. Nu skall jag luta mig tillbaka i soffan & bara vara utan att stiga upp i ottan i morgon.
 
Har du något i hemmet om det skulle börja brinna?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vad bra med en sådan utbildning. Har varit på liknande vart annat år när jag jobbade. Hemma har vi brandvarnare. brandfiltar och två släckare . Beror ju på vad som brinner vilken sorts släckare man ska använda.
Önskar dig en fin kväll och skönt att du är öedig i morgon.
kram!

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Bra med utbildning för det är viktiga saker det rör sig om. Vi har brandvarnare och brandlarm som är kopplat till vanliga larmet. Så har vi en brandsläckare. Brandfilt däremot har vi inte.

Kram och ha det gott i soffan <3

3:e kommentar, skriven , av eval8:

Brandvarnare, brandsläckare och brandfilt. Sen är frågan hur rådig man är om olyckan är framme.

4:e kommentar, skriven , av Geddfish:

Brandvarnare, såklart.
Försöker tänka före. Har inget elektriskt på G under natten (alltså laddare och liknande) och mobilen en bra bit ifrån mig. Ingen värmefilt eller annat el i sängen.
Ha det gott. Kram!

5:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Verkligen så himla viktigt! <3

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag har nog inte mer än brandvarnare.
Hade brandsläckare förut men vet inte om dom finns kvar.

Kram och ha en fin dag!

7:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Vi har nog två tre barnadsläckare och en massa barndvarnare o filtar men frågan e hur jag skulle greja det om det började brinna? usch hemskt... Sedan takar jag att vi har verisure larm. kram

8:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

snygg stavning där:) brandsläckare ska det givetvis stå då:) tror mina tangenter är e lite knepiga på min dator haha.KRAM

9:e kommentar, skriven , av anneli:

Bra påminnelse. Jag ska önska mig faktiskt en färgglad brandsläckare i julklapp :)

Kommentera inlägget här :