Vill & ork 2 olika

publicerat i allmänt;
 
Avskyr att ha beslutsångest dottern vill att jag kommer till dem, men kroppen vill vila efter jobb, jag vill men har jag ork?
 
Har en köttbit i ugnen så får tänka på hur jag skall göra, har 3 dagar till att jobba och haft 1 fridag bara efter 3 långa helg dagars jobb.
 
Då får maken hämta mig sedan, blir sent men aja får tänka på det. I dag när vi skulle ha rapport på jobb till dem som började 13.30 så satt jag nästan & somnade.
 
Hade sett ut va? alltid kul att träffa de små, men ibland måste man tänka på sig själv, man är inte 20 längre och kroppen orkar inte lika mkt så är det bara..
 
Hur har du haft det i dag?

Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Dottern finns kvar så stanna hemma och återhämta dig. Jag hade helt klart gjort det. Åldern tar ut sin rätt och man måste vårda den kropp man har. Man har bara en.
Vi hade regn på förmiddagen men sedan sprack det upp så en skön långpromenad läns havet och utelunch på restaurang. Så mysigt.
Kram och trevlig kväll .

Svar: Ditte du har inget kommentarsfält hos dig i dag :( kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Helen :

Svår sits! Förstå dej precis, när man är helt slut!! Ta hand om dej!!

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Det kommer fler tillfällen att träffa dottern så jag hade lyssnat på kroppen och stannat hemma. Dottern har säkert förståelse för om du inte orkar. Ibland både måste och ska man vara sig själv närmast.

Här blev det en vanlig gruvdag!

Kram och god kväll <3

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag har faktiskt varit barnvakt, det blev för länge. Helt slut sen. Hoppas du gjorde ett klokt val!/E-L

5:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Dottern förstod säkert om du valde att ta igen dig 💕stor kram

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Det är nog viktigare att du tar hand om dig och vilar om det är vad du behöver.

Ha en fin dag!
Kram

7:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Hoppas att du fick vila igår
Idag har jag migränartad huvudvärk 😨Inte så kul o än har den inte släppt. Ha en fin onsdag Kramar ❤

8:e kommentar, skriven , av Gerd:

Ja, jag hade då stannat hemma, du har ju inte långt till dottern.
För min del, som har så långt till alla fyra barn i olika väderstreck, så vill jag ogärna missa något tillfälle.
Kram!

Kommentera inlägget här :