Champagne ..

publicerat i Allmänt;
 
Champagnens dag är det idag 18 oktober ja det btillkommer fler & fler dagar om olika saker, det kan väl vara skoj på ett sätt men vem hittar på dessa dagar?
 
Detta är en favorit champagne för min egen del, har en flaska hemma, men jobbar så vi får spara den till vi är lediga tillsammans.
 
Varför firas den? Ja kanske för den har högt kulturellt värde, den tillverkas i distriktet Champagne i norra Frankrike & ses av många som dyr & exklusiv.
 
Men det finns många olika prisklasser & smaker som är fantastiska...Champagne har producerats sen 1700-talet i disktriktet Champagne, vilket gör regionen till den plats i världen där mousserande vin har producerats längst.
 
Lite kul info om bubbel & Champagne ...
 
Gillar du Champagne? någon favorit?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Jodå, champagne gillas. Och i kväll blir det just färsk hummer och champagne. Klart att dagen måste firas.
Favoritsorter? Den du föreslog tycker jag om och Tattinger Brut. Men det finns fler...
Önskar dig en fin kväll.
kram

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Äkta champagne, det är dyrt, det. Finns i olika prisklasser förstås. Och på tyska sekt och prosecco och spansk cava mm.
Men, då jag inte längre är så glad i vitt vin, så köper jag inte någon champagne till mig själv, men jag har gett bort! Kram

3:e kommentar, skriven , av Gerd:

Blev jag anonym? OK, det är Gerd

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Champagne har jag sällan druckit, någon gång har det blivit något fuskbubbel men inte ofta. Jag dricker väldigt sparsmakat och blir jag sugen på något blir det ett glas rött.

Kram och ha en fin Lördag!

5:e kommentar, skriven , av eval8:

Det funkar lika bra med en god Prosecco eller Cava tycker jag!

6:e kommentar, skriven , av Znogge:

Äkta champagne är inte fel men det är långtifrån en favoritdryck hos mig. Själv föredrar jag ett glas rött vin om det ska vara.

Kram och ha en fin lördag <3

7:e kommentar, skriven , av Sarah:

Hörde talas om det igår men det är inget jag firade :) Hoppas ni är lediga ihop snart så ni kan fira :)

8:e kommentar, skriven , av Carro:

dricker inte alls alkohol så champagne gillar jag inte heller :p

9:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Älskar champagne 🌟min syster var faktisk där i champagne förra veckan så kul inlägg 🌟🌟kram

10:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Älskar champagne 🌟min syster var faktisk där i champagne förra veckan så kul inlägg 🌟🌟kram

Kommentera inlägget här :