Go kväll på er ...

publicerat i allmänt;
 
 
En bild på lilla torg i Malmö bjuder jag på denna onsdag kväll, tog den i går på väg till jobbet.
 
Har inte haft tid eller lust att sitta vid datorn så blir det ibland. Man skall hinna så mycket nu i december, med klappar och sådant.
 
Har denna vecka 6 dagars jobb av 7 så rätt så intensivt. Men u sitter jag i soffan hemma, har jobbat morgon vilade en stund efter jobb.
 
Maken jobbar så jag passar på när jag ändå är hemma själv. Har fått rätt på det mesta vad gäller julen, bara en liten innegran i kruka som skall köpas i morgon.
 
Blir inte så där mkt julsaker som vi annars haft men lagom och det är tillräckligt för oss. Jag jobbar 23,24,25 dec så man är rätt mör då.
 
Har en brukare med covid 19 så det är är rätt mkt extra som måste göras, sprita, full utrustning, mm.
 
Men tiden för smitta är över men vi måste ändå gå hårt in för rutinerna..
 
Blir en skön hemma kväll bara, i morgon skall vi hälsa på yngsta & 2 barnbarn en stund...
 
Hur har du det?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bi:

Jag har det bra men mina tankar går till en drabbad av covid 19 . Var rädd om dig å ta det lugnt på jobbet trots du ska jobba hela julhelgen !
Kram fina bloggvän ❤

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Det gäller verkligen att vara på den säkra sidan och skydda sig mot viruset. Ha en mysig kväll! <3 Kramis

3:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Ta hand om dig och skydda dig väl <3
Jag beundrar er alla vilket mod ni har att ta hand om de sjuka och sköra. Då får du samla energi inför alla arbetsdagar.
Kram

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag har haft en jättefin dag tillsammans med en väninna och men både långpromenad och en god lunch. Inte sol men väldigt fint ändå. Vad gäller detta med jul så är det lugnt. Väldigt lugnt. Vi ger bara julklappar till barnbarnen och döttrarna. Och håller det väldigt enkelt.
Önskar dig en vilsam kväll.
Kram

5:e kommentar, skriven , av Znogge:

En intensiv arbetsvecka för dig minst sagt. På skolan är det också mycket och idag var det ingen bra dag. Men vi får tanka ny energi på kvällarna.

Kram och ha det gott <3

6:e kommentar, skriven , av petra:

du gör det bra vännen, var rädd om dig kram

7:e kommentar, skriven , av Sussi:

Jag jobbar också så tuffa veckor när det är helgjobb.
Jobbar både julen och nyår i år. Nitlott för min del som vanligt. Har begärt semester den 26 vilket jag har fått. Alltid nåt, då får jag i alla fall tre dagar ledigt efter juldagen.
Kram!

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du har verkligen ett viktigt jobb!
Här görs inga julförberedelser. Har snart köpt de få klappar som ska köpas. Julkort väntar på rätt tid att posta. Adventsljusstake och stjärnor är uppe. De få julsaker vi ska ha upp kommer den 22 eller 23. Ha en bra torsdag! E-L

9:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du har verkligen ett viktigt jobb!
Här görs inga julförberedelser. Har snart köpt de få klappar som ska köpas. Julkort väntar på rätt tid att posta. Adventsljusstake och stjärnor är uppe. De få julsaker vi ska ha upp kommer den 22 eller 23. Ha en bra torsdag! E-L

10:e kommentar, skriven , av Enna:

Skönt med lite vila :)

11:e kommentar, skriven , av Pauline:

ja blir mycket ectra att jobba med covid smittade, har röntgat många :(

12:e kommentar, skriven , av Hilma:

Vilken mysig bild <3 hoppas att du har en bra fredag!

13:e kommentar, skriven , av ullie:

hänger inte med har man en tid för hur länge det smittas? Är det inte olika som vid vanlig smitta ?
ja men jag förstår det är mysigt men allt pynt ska ju plockas ner sen igen kram kram vännen

14:e kommentar, skriven , av Caroline:

Det är verkligen alltid mycket att göra i december...

15:e kommentar, skriven , av dianasdrömmar:

Samma här mycket jobb, julklappar osv kram och var rädd om dig

Kommentera inlägget här :