Advent

publicerat i Allmänt;
 
 
1 advent ja det är nog ett samtalsämne som det skrivs mycket om i dag & det är ju inte konstigt heller, så här i början av allt julstök är det mysigt ....
 
Att tända det första ljuset eller bränna ner till man passerat 1 advent är mysigt , jag har 2 värmeljus tända bara för att det är så mysigt men skall tända datum ljuset när vi äter frukost.
 
Gårdagen jobbade jag till 16.00 från 6.45 men hon som skulle komma på sin andra halva d tur ringde o sjukade sig, så min kollega bad mig att stanna och så blev det så jag slutade 19.30 i stället, en lång dag & trött var jag som tusan.
 
Men mannen hämtade mig sen hade vi en myskväll med ost & kex tog en cider oxå det smakade perfekt. Blev en inte för sen sängång för jag har jobb i dag oxå 12-21.45 så även en lång dag i dag & missar skylt söndag om jag inte är så pigg att jag ringer mannen och vi tar en sväng på stan
 
Men jag kommer nog att välja att lägga mig på jobb & vila benen, man springer en hel del när man jobbar.Skall försöka att köpa dom sista julklapparna i kommande veckor oxå.
 
Ha en underbar advent alla fina :)
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TantGlad:

Visst skrivs det mycket om 1a Advent i dag, men mysigt är det att gå på bloggpromenad och titta in hos allas fina sidor. Då blir man glad i hjärtat presis som att titta in hos fina dig!
En glad och fin 1a Advent önskar jag dig!
Kraaaam!

2:a kommentar, skriven , av Viveka:

Så härligt med första advent å man får tända första ljuset...
Kramisar.

3:e kommentar, skriven , av Mimmi:

Kram på dig

4:e kommentar, skriven , av Tina:

Hoppas du fått njuta lite av advent trots väldigt mycket jobb. Förhoppningsvis får du vara ledig i veckan o mysa. Kramisar Tina

Kommentera inlägget här :