Ett glas rött & konst

publicerat i Allmänt;
 
 
Ett glas rött & en alldeles underbar konstutställning hann vi med då vi var på stan, hade parkerat bilen i stan, så när vi gick så pågår en ny utställning på hörnet där det är utställningar mellan jämna mellanrum.
 
Vi höll oss i vår stad för vädret var inget att gå hela dagen i Köpenhamn så vi skjuter på det, men vi har haft en härlig dag & köpte med oss en stjärn lampa som jag spanat på innan.
 
Fikat hoppade vi och tog hemma, för det var för mkt folk i stan och jag orkar inte trängas vid denna tiden på året alls. Fixade lampan då vi kom hem tända upp med ljus, och åt gott, halv låg i soffan gjorde vi med en mysfilt över oss.
 
Är ni intresserad av konst & bor i Malmö eller i närheten så gå & se denna, pratade med konstnärinnan som var där oxå fick ju berömma henne för det hon gjort, och hon uppskattade mitt sätt att se och uppleva hennes konst.
 
Hoppas ni har det mysigt i kväll ...
 
Ses 
 
 
 
 
 
 

Taggar: konst, lördag, mysa, stan, utställning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bosse Lidén:

Jag gillar också att slinka in på konstutställningar fast nu fick du mest mig att bli sugen på Köpenhamn. Men precis som du skriver. Det ska vara rätt väder för det. Adventskram Bosse

2:a kommentar, skriven , av Ezter:

Här blev vädret inte allt för illa på eftermiddagen, men fint var det inte heller precis.

Svar: skönt att bara vara :) kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vilken trevlig dag det blev utan Köpenhamnsresa. Skall man vara där vill man ju gärna ha bra väder . Trevligt att helt apropå hamna på en konstutställning och njuta av både tavlor och förfriskningar. Önskar dig en trevlig söndag. Kram!

4:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hade en mysig dag..såg på balen på slottet ..sen blev det en lugn o skön kväll!
Idag blir det nog en sväng till stan skulle jag tro..men först mat
Ha en fin söndag!
Kram

Kommentera inlägget här :