Semester

publicerat i Allmänt;
 
 
 
Semester är ett ord som klingar rätt gott i öronen & bilder på just semester, man blir glad & kan blicka fram, även om det kanske känns avlägset just i dag. Men att ha något att se fram emot ändå.
 
Vi åker ju först i maj 1 vecka till Rhodos ja det är ingen ö vi kanske hade valt normalt fall, men det är en av dom få öarna som har värme i maj månad. Vi är bara ute efter sol,bad,relax,träning. Ja det sistnämnda är väl mest jag.
 
Känns rätt spännande att besöka ett helt nytt ställe oavsett var, så vi ser fram emot vår resa redan nu. Jag sitter ofta och kikar på nya resmål & det finns mycket jag vill se ....
 
Älskar sol & värme och det är bra för mina leder som annars får stå ut med i kylan här på vinter halvåret, värme är som medicin för mig,och mitt mående.
 
Jag älskar tex att titta på gamla bilder på våra semestrar, att få minnen tillbaka blir nästan för verkligt & man pratar och skrattar åt vad man gjorde då.
 
Tar ni fram era bilder ibland?
 
Har ni någon resa planerad i år?
 
Ses
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Susanne Jonsson:

Nix, ingen längre resa i alla fall, möjligen en weekend någonstans. Visst är det härligt med värme, jag gillar också att titta på semesterbilder och minnas tillbaka vad man gjorde då. Oftast är det så intensiva dagar när man är på semester så man minns i stort sett allt. Intensivt även om man verkligen vilar, så vilar man så mycket eftersom det inte finns något annat att göra. Om man vilar hemma så finns ju alltid lite tvätt att vika, eller bord att torka eller prylar att plocka upp... det finns inte på semestern... hurra!

2:a kommentar, skriven , av Viveka:

På Rhodos har jag varit några gånger, å jag skulle gärna återvända dit, härligt ö.
Kramisar.

3:e kommentar, skriven , av ✫ Fru Eriksson:

Så mysigt med Rhodos - Nä,ingen långresa planerad - än/Kram

Kommentera inlägget här :