Aj & bubbel

publicerat i allmänt;
 
Nerverna låg utanpå men jag satt och väntade tiden gick över den utsatta som jag hade på pappret. Men så kom hon & hämtade mig och mitt hjärta började slå fortare.
 
Väl på sängen fick jag lugnande sån tur var för ont det gjorde det på 2-3 ställen i magen, han sa ja här är ingen cancer alla fall, gud tack för det. Men jag ser att du har tarmfickor som ställer till det för dig.
 
Så det var skönt att det var över & väl hemma gjorde jag kaffe, tog lite grekisk yogurt sen blev det en sovtur. Pigg och ok sen såå skönt.
 
Min yngsta kom förbi efter jobb jag skulle hjälpa henne slipa ner hennes naglar så tog vi en kaffe. Sen pratade jag med min väninna.Magen bubblar & för väsen som tusan.
 
Nu blir det lite tv sen läsning innan man somnar...
 
Ha en skön kväll 
 
Kram 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Skönt att du fick några svar direkt. Vad gäller tarmfickor så har jag det och har legat på sjukhus för för det och då med sänka på över 100. eftersamtal med dietist så vet jag exakt vad jag ska undvika att äta för att magen inte ska få överanstränga sig. All fet mat ska i princip bort liksom allt som är hårdsmält. Finns en hel del frukt och grönt som alltså går bort. Och om jag känner att det är på g med magbesvären så är det till att inte äta fast föda på några dagar utan soppor och fil. Brukar hjälpa.
Rekommenderar att du ber om att när alla analyser är klara be att få ett samtal med en dietist och gärna att även läkaren är med.
Skönt att du har det gjort nu och vet ju en del nu om varför du haft besvär.
Kram!

Svar: Tack snälla, ja jag vet ungefär vad jag bör undvika så jag gör så gott jag kan ..men tack för din omtanke kram å fin kväll <3
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Så skönt att det inte var något allvarligt och nu är undersökningen avklarad. Det gäller att alltid tänka på vad man äter vilket Husse har insett numera men visst är det tråkigt. Ligger man steget före kan man mota Olle i grind vilket är skönt.

Kram och ha en fin kväll nu <3

Svar: Har han fått nån lista över vad han inte får äta? kram å fin kväll <3
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Ullie:

gör de något om fickorna? kanske man kan undvika o äta något?
usch vilken tur de sa så direkt så man slipper gå o grubbla över sånt hemskt är det
då har du hunni vila lite oxå haft besök så mysigt
kramar om min fina vän

4:e kommentar, skriven , av eval8:

Vad skönt att det är gjort och att du vet vad som spökar! Hoppas du hittar rätt mat för dig!

Svar: Äter rätt så rätt, dock skall jag inte äta dom fröer som jag har i dag då dom kan fastna i fickorna sa läkaren, utan skall välja ett ljust frö som han sa :) blir nog bra i slut änden :)
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Bra att du är kontrollerad och vet vad det handlar om.
Hoppas att du fått en god natts sömn och vaknar pigg och utvilad.

Kram och ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av Gerd:

Skönt att du fått detta gjort och att det inte var något farligt.
Ha en fin onsdag, kram 💝

Svar: Tack detsamma goa Gerd kram
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :