Hur firar du?

publicerat i allmänt;
 
Söndag den 1 advent har kommit & då tänder vi ett ljus på alla olika sätt & utformning. Jag fuskar för jag tänder det i morgon då jag är med maken. Jag har köpt 4 mindre blockljus med siffror på.
 
Men som sagt vi tänder det första tillsammans i morgon. Vissa firar lite advent med fika pepparkakor, clementiner, mögelos, skumtomtar kanske lite glögg.
 
Tänker på att det kanske blir en fika alla barn i dec om man kan få ihopa ens tider, har ju 2 av mina 3 barn boende i hus & gott om plats.
 
Ja söndag idag & maken jobbar sin sista jag kommer bara att vara inne idag för igår var jag iväg. Men yngsta dottern o barnbarn o hennes kille vi åkte hem till ett par kompisar till mig & maken.
 
Barnen lekte med deras son, vi pratade fikade och skrattade i massor. Väl hemma åt jag kyckling & en god sallad faktiskt, 2 bitar 78% choklad.
 
Men idag inne mys bara :) jobb 7 imorgon ..
 
Hur ser din 1 advent ut?
 
Kram & mysig 1 advent ..
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Vi ska äta brunch på Badhytten i Skanör så det blir nog bra! Här tänder vi första ljuset i kväll.

Kram och ha en fin 1:a advent <3

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad mysigt och jag firar inte advent så speciellt förutom att tända första ljuset. :-D Kramis

3:e kommentar, skriven , av Annie - Stora Små Äventyr:

Skönt med lite innemys :)
Själv åkte jag till skogen och vandrade i fem timmar :)
Åt risgrynsgröt och lussebulle när jag kom hem. Ska tända första ljuset ikväll tänkte jag :)

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vi har varit på en liten julskyltning. Nu sitter vi på varsin våning...E-L

Kommentera inlägget här :