Svårt att välja rätt.

publicerat i allmänt;
 
Har under en tid funderat på att köpa en kamera som vi skall ha med till Karibien i januari, vill inte dra på den vi har och inte heller mobilen.
 
Utan vill kunna ta bilder över & under vatten men hur mkt skall man ge för en kamera?? här finns 2 olika den översta ligger runt 700kr & Nikon 1700kr så där är en viss skillnad.
 
Men oxå massa skillnad i kameran så klart, har en system kamera redan, men den är tung så den får stanna hemma, därav en mindre lättare kamera.
 
Kanske någon som har någon av dessa 2? om så får ni gärna dela med er av vad ni tycker. 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma Engström:

Är så avis på Karibien, det är en dröm för mig!! Är själv sugen på en kamera men som sagt är det ju SÅ svårt att välja.. Kram <3

2:a kommentar, skriven , av Annie - Stora Små Äventyr:

Spännande med Karibien-resan :) Kul att fota under vatten.
Det kan verkligen vara skillnad på pris i kameravärlden. Undervattenskameror har jag dålig koll på :P

3:e kommentar, skriven , av ullie:

Ja som vi gjort med garderoben . Massa bättre än slippa se allt . På Willys m flugorna nu kommer bussen puss

4:e kommentar, skriven , av ullie:

Ja som vi gjort med garderoben . Massa bättre än slippa se allt . På Willys m flugorna nu kommer bussen puss

5:e kommentar, skriven , av Tina:

Vad roligt med en resa till Karibien! Vill så gärna åka dit jag med 😍 så kul med en kamera som man även kan fota med under vattnet, förstår att du gärna vill skaffa en sån innan resan dit, samt att du inte vill ta med din systemkamera! Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte har någon koll på sådana kameror tyvärr! ❤️😔

6:e kommentar, skriven , av Gerd:

Vad härligt med en resa till Karibien! Wow!
I dagens läge har jag noll koll på kameror. Här ligger ett flertal och glor men de blir fort för gamla. Jag har en halvsystemkamera, men som du skriver, det är tungt.
Trevlig kväll, fast för mig är det natti i detta nu. Kram!

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

En tur till Dominikanska republiken blir säkert bra! Var där 1989 och då var också döttrarna med. Ganska orört och "genuint" då.
Jag skulle helt klart satsa på den dyrare, en Nikon. Eller en Olympus Tough TG4 för 3.500. Man får ju ofta kvalité i det man betalar för .
Lycka till! Och härligt att ha resan att se fram emot.
Kram

8:e kommentar, skriven , av eval8:

Har dålig koll på dagens kameror. Men ni har redan en och tänker mer som en resekamera. Då hade jag tagit en billigare. Fråga i affär vad de rekommenderar?

Kommentera inlägget här :