I Karibien

publicerat i Resa;
 
Nästa år i januari är det dax för oss att ge oss utanför eu gränser, vilket skall bli super spännande. Karibien & då har jag tittat runt lite på olika utflykter.
 
Bilden är på en tropisk ö som heter Saona island, ligger i provinsen La Romana. där bla filmer har utspelat sig.
 
Att göra utflykter är skoj, men man skall kolla upp då det är mkt dyrare att åka med ving än att boka på plats, följer en grupp som är därifrån och samma utflykt är dubbelt så dyr med ving.
 
Ditte som oxå bloggar kanske jag frågar hon har rest på många ställen i världen och så kul att läsa hennes blogg.
 
Har du varit i Punta Cana?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Så spännande med en lite längre resan. Nej, det har jag inte varit men jag skulle inte ha något emot en tur dit.

Kram och ha en bra måndag <3

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vad trevligt med Dominikanska . Har varit där ett par gånger och en av dem bodde vi i Punta Cana. Men mycket är nog ändrats. Då fanns bara ett par hotell. Vi reste hit på egen hand via New York och hade döttrarna med oss och detta var i slutet av 80-talet. Ingen turistström då inte. Inga charterresor. Vi hyrde egen en chaufför vid ett par tillfällen och reste runt ön. Och det blev ett par dagsturer men roligt att se sig omkring är det. Och jag vill helst lägga upp eget program. Är inte så mycket för att följa med på organiserade turer. Dessutom kan en då inte stanna där man vill.
Kul att ni ska åka dit.
Kram!

3:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Ditte har varit på de flesta platser. Hon är en riktig sk Globertrotter. Så spännande att äka till andra breddgrader. Visst är det viktigt att undersöka och jämföra vilka platser som är sevärda. Dessutom vad som finns att se runtomkring. Annars kan jag tro att det blir mycket bad, båtturer och snorkling. Så spännande!!
Kram

Svar: Ja vi kommer ta utflykter :) skall bli så kul kram o sov gott sen
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så fint det ser ut!/E-L

5:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Åhh Karibien har jag verkligen haft som en dröm att åka till, så underbart! :D <3

6:e kommentar, skriven , av Sari-Anne:

Spännande med Karibien 😊

Fattigt men trevliga människor.
Brukar boka utflykter med lokalbefolkningen.
Vi åkte bla på en katamaran tur och öppna bilar på landsbygdendet var väldigt skitigt men roligt och vilken natur och landskap, det kan jag rekommendera. Du kommer lokalbefolkningen väldigt nära pga att man åker på landsbygden genom flera byar upp till bergen,

Själv älskar jag Karibien, funderar på Kuba i februari.
Blivit dock lite bekväm på äldre dar och vill gärna ha direktflyg 🤦‍♀️

Kramizzz

Svar: Ja det tror jag det kommer bli :) man får hålla sig på sin vakt kram
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :