När jag kan ..

publicerat i allmänt;
 
Att sova bra när man är i klimakteriet är inte alltid så lätt oavsett hur trött man är, så när jag är i en cirkel att kunna sova ut på morgonen då gör jag det.
 
Just nu är jag inne i att kunna sova gott & länge hade lätt kunna ligga kvar efter 10 om jag inte skulle jobba.
 
Kvällsjobb idag så jag hinner inte så mkt mer än äta, duscha sen dax att ge mig i väg ..har 2 mornar sen och i morgon skall jag på ett intressant seminarium.
 
Dit skickad av jobbet, som skall inehålla hur man kan förebygga ensamheten bland de äldre inom vård & omsorg, väldigt viktigt tycker jag.
 
Får stanna 1 timma längre men det är lugnt, sen åker vi till barnbarnen och yngsta för en träff när dem är hos henne.
 
 
Har du några känningar av klimakteriet?
 
Ha en fin dag 
 
Kram
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

Spännande med seminarium så viktigt med de äldre o ensamhet 😟själv är jag väl i något förstadie till klimakteriet ? Känner inte så mycket ännu förutom sömnen som e påverkad tror många blir fel behandlade hos läkaren när de söker hjälp för olika orsaker , sällan klimakteriet tas upp.så viktigt ämne , kram

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Låter verkligen som ett jättespännande seminarium och ha en fin dag! <3 Kramis

3:e kommentar, skriven , av znogge:

Nattsömnen har tyvärr blivit sämre men det ska väl rätta till sig med tiden. Just nu har jag så mycket att göra att jag ändå sovit som bedövad :D

Kram och ha en bra dag <3

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Har inga känningar alls men då har jag haft p-spruta men tog sista i November.
Har ingen aning om jag redan gått genom klimakteriet eller är på väg in i det.
Jag får helt enkelt se.

Kram och ha en fin dag!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Nej, jag tycker inte det. Sovit dåligt har jag gjort i många år. Blöder dessutom än, snart 59 år🥴E-L

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Att sova bra är viktigt för all återhämtning så fint att du nu kan göra det. Vad gäller klimakteriet så opererades jag när jag var 33 år och har sedan dess ätit östrogen och dte gjorde jag fram till i juni i år- Alltså i 37 år och har mått så bra av det. Kanske hade jag kunnat sluta vid 55 men eftersom jag mått så bra fortsatte jag 15 år till.
Så spännande med seminariet och väldigt viktigt.
Kram!

Kommentera inlägget här :