Vad är det??

publicerat i allmänt;
 
Hade ju sovmorgon och när jag vaknade så såg jaf något på väggen vid taket, for upp som en galning, tog flugsmällaren, och lite papper och såg denna typen här.
 
Ingen nyckelpiga var min tanke men visst är det det eller en som tillhör nyckelpigfamiljen allafall med ett vackert namn: exochomus quardripustulatus* är dess namn.
 
Ja det är alltid något man lär sig på livets gång & det är jätte skoj :) satt på balkongen med mitt kaffe & min kära granne kom ut och samtalde med mig, mannen på 82 år ..
 
Vi får oss alltid goa skratt och vi har samma humor, vilket uppskattas. Dagen i ära kör inte ner själv på stranden så kommer hålla mig hemma, men gå ut lite , tvätta och fixa lite hemma.
 
Så går jag på 3 dagar igen i morgon så det kommer bli tufft o varmt på jobbet, men så är det jobba måste man.
 
Skall fortsätta dricka mitt kaffe och njuta här på balkongen & hoppas ni andra får en härlig dag oavsett vad ni gör :) 
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Att njuta på balkongen låter verkligen inte fel det heller får jag säga. Själv sitter jag bara och väntar på matleveransen. Suck :-(

Kram och ha en härlig dag <3

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Har aldrig sett nåt liknande men nog ser den ut tillhöra nyckelpigsläktet ! Va mysigt sitta på balkong med besök och ha trevligt !
Ha det bra på jobbet och en bra helg till dig 💛

Kram finaste Eva 💛

3:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Åh det hade jag verkligen igen susning om att det hette, har inte sån koll på just nyckelpigor! Men så fint :D <3

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

En skön balkong att äta frukost på är ju en bra start på dagen. Vi gör det så ofta vi kan. Nu när vi är borta så sitter vi gärna ute på terrassen men i skuggan.
Kul här med nyckelpigan och roligt att få veta namnet på den.
Ha det bra.
Kram

5:e kommentar, skriven , av Ullie:

härligt att u hinner ta det lugnt ändå det är viktig
blv glatt överraskad utav vädret idag och morg inte jätte mycket sol men 27 då oxå
åh så spännande hoppas apllen kommer snart då kram min fina o ha en bra jobb dag natti

6:e kommentar, skriven , av Bi :

2:a kommentaren det är jag Bi glömde klicka i mitt namn så det står Anonym 😁
Kram finaste Eva 💛

Kommentera inlägget här :