Akut tid

publicerat i allmänt;
lånad bild
 
Go kväll på er, har egentligen inte kraft att skriva men jag mår av att göra det så här är jag igen :) 
 
 
Jag jobbade men innnan jag kom upp från sängen så tog det ca 20 minuter, orkade inte sminka mig och tårarna rann för mina kinder.
 
Ringde vc och fick en akut tid 14.00 blev så tacksam och smärtan är outhärdig nu, även med smärtstillande.
 
De tog massa prover, på allt möjligt, fick en mr röntgen så jag blev så glad & tacksam. Nu bara väntar jag på att få komma dit.
 
Hon ville sjukskriva mig, men jag sa nej inte nu, men halv tid sa hon men jag försöker ett tag till om jag orkar.
 
Känns typ som om alla mina revben är trasiga eller knäckta, strålar fram till under brösten...då återstår det att se vad som är fel ..
 
För man känner sin kropp rätt bra vid denna åldern...
 
Hoppas ni har en skön kväll 
 
Kram 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Bra att du fått en MR.tid och därefter kan du få veta vad det är som smärtar. Men hade inte läkaren någon aning om vad det kunde vara. Kanske kan det vara en god idé att ändå vara sjukskriven om nu inte heller smärtlindring hjälper. Hoppas du fick starkare värktabletter av läkaren så att du kan sova. Finns ju starka Naproxen på receptsom kan vara bra.
Kram

2:a kommentar, skriven , av Heléna:

Bra att du fick en tid till vc och ska få komma på röntgen, men var rädd om dig och kämpa inte ihjäl dig för att kunna jobba istället för att vara sjukskriven!!! Sliter på både kropp och knopp att gå iväg och jobba när man har så ont som du har vännen! Krya på dig och var rädd om dig!!!! Kram 💖

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Nej men lilla gumman åhh stackare 💕 usch . Vet ju me tyggont . Skickar stora kramar o hoppas det går bättre

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Så skönt att du fick en akuttid och att det blir röntgen men du borde nog accepterat en sjukskrivning. Var rädd om dig och tvinga dig inte om det blir för besvärligt.

Kram och krya på!

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Du måste ju lyssna på läkaren, de sjukskriver ingen i onödan. Bättre du blir bra och kommer tillbaka än kör på så det tar ännu längre tid! Krya på dig!E-L

6:e kommentar, skriven , av petra:

Stor kram vännen du måste ta hand om dig nu ,kram

7:e kommentar, skriven , av Malin Tarvainen:

Tråkigt att höra att du har det så besvärligt. 😔 Glöm inte att ta hand om dig! 💕

Svar: Tack snälla :)
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :