Slipover på tapeten

publicerat i kläder;
 
 
Ja då var det slipover på tapeten igen och jag sprang på den vita på hm i veckan och gillade den så mkt att jag beställde hem den svarta oxå.
 
Så roligt att så mycket mode kommer igen, som man hade förr, men kanske man pimpar upp det lite ...
 
Dessa färger passar i min garderob skönt med en skjorta under ex. Eller en bomulls tröja passar oxå under.
 
Men nu är det onsdag & jag är ännu hemma, är inte frisk som en nötkärna, dock problem med mina luftrör & ansträngningsastma, blev värre efter jag cyklade till jobb i måndags.
 
Så det får jag betala för nu. Gråväder så en promenad & sen bara hemma...nu får man vara så extra försiktig då Corona ökar i Skåne ...
 
Hur ser din dag ut?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej.
Visst var det du som skickade kommentar nyss på bloggen?❤
Tack det är bara bra.
Hur är det med Er?
Kram Viveka

Svar: Ja det var jag :) allt är ok kram <3
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av eval8:

Det är ett skönt plagg vad jag kan minnas.
Det ökar här också, undrar när vi ska bli fria att leva lite mer som vanligt igen?

Svar: Ja precis man blir ju mörkrädd som det utvecklar sig i Skåne nu
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av znogge:

Jag har själv lite svårt för plagg som kommer tillbaka så än är jag inte redo för en slipover. Dessa tycker jag ändå är lite nya eftersom de har polokrage och inte v-ringning.

Jag jobbar och hämtar sedan lilla S.

Hoppas du får en fin dag <3

Kram

4:e kommentar, skriven , av petra:

Dem e så himla fina men tar slut på nätet hela tiden grrrr... kramar

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Ler igenkännande. Dessa, men mer ribbstickade och i rosa var högsta mode i mitten av 1960-talet. Måtte ha varit enda gången jag haft något rosa. Man bar dem till svarta manchesterbyxor och mockaskor av ett speciellt märke. Jo, byxorna skulle också ha sitt yrke. Och till detta helst en täckjacka. en tjock, av märket Bogner.
Men jag nöjer mig med minnena från det att jag var 15 år och svepte runt i Stockholm klädd så här.
Kram och trevlig onsdag och hoppas du ska må bättre.

6:e kommentar, skriven , av Pauline:

tycker det är så snyggt på andra, men skulle nog aldrig ta på mig det

7:e kommentar, skriven , av Enna:

Såå fint!
Jag har haft föreläsningar idag 😊

8:e kommentar, skriven , av Bi:

Nej va tråkigt krya på dig !
Så snygga slipover det gillas ..

Kram å ta hand om dig 💖

Kommentera inlägget här :