Intressant på p1

publicerat i allmänt;
 
Att man har missat allt kring attendo tror jag inte man kan ha missat, pratas om det hela tiden. Så hemskt fick tips av min granne att lyssna på denna dokumentären, som var ledsamt att höra hur man tog hand om våra äldre just i pandemin av covid.
 
Hämta appen bara gratis och lyssna 2 delar på ca 50min vardera. Jag blev så ledsen, att man sen kan försöka mörka det är ännu värre i min värld.
 
Fredag hörde jag & vem är inte glad för det? jag har ledig helg, maken är ledig och vad mer kan man önska?
 
Idag fyller näst minsta barnbarnet 6 år hurra hurra en stor kille nu som efter sommaren skall börja nollan.
 
Det är stort för ett barn, helt annat än förskolan, så det är mkt som händer i deras värld....
 
Hur ser din fredag ut?
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av eval8:

Har just skrivit ett inlägg om min fredag.
Jag har läst lite om Attendo, men inte lyssnat eller sett något. Skrämmande!
Trevlig fredag!

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Minst sagt skrämmande. Min svärmor bor på ett Attendoboende och vi kan väl säga att vi har haft en del synpunkter...

Trevlig fredag!

3:e kommentar, skriven , av Pauline:

ska lyssna på dom! verkligen hemskt allt som kan försegå

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Har lyssnat på dessa och så bra. Tyvärr är det många äldreboenden, både privata och kommunala, som är lika illa. Har erfarenhet från både min pappas och andra släktingars äldreboenden. Bedrövligt.Tycker man borde granska många fler.
Just nu väntar jag på att regnet ska upphöra så det kan bli dagens andra runda. Ha inte planerat så mycket för helgen för mycket beror på vädret.
Kram och trevlig helg.

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vet inte om min kommentar försvann. Men lästa har jag och lyssnat på programmen. Tycker att alla äldreboenden, både privata och kommunala, skulle granskas.
kram

Kommentera inlägget här :