Höst= filmtips

publicerat i Filmtips;
 
Ja igår kväll hittade jag denna filmen på c more och tyckte det lät som en feel good film, och mycket riktigt var det en sådan...
 
Handling: Marie, Vanja & Berling 3 medelålders kvinnor, har känt varandra sedan skoltiden. Efter en turbulent tid i Danmark bestämmer de sig för att åka på en matlagningskurs i södra Italien.
 
Många skratt fick vi men en varm och go film om hur livet kan te sig för en när man minst anar det.
 
Torsdag idag och sömnen var inte den bästa men är van nu, vaknade klockan 10.00 gjorde kaffe satte mig för att blogga då ringer det, min fd chef och pratar lite.
 
Har du något bra film tips? 
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Tack för tipset! Det låter som en film helt i min smak så den vill jag se. Något spontant tips kommer jag inte på nu faktiskt...

Kram och god torsdag!

Svar: Ja underbart med skratt o allvar ❤kram
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av eval8:

Låter faktiskt som något även jag kunde se. Fågelfångarens son är en film som verkligen gjorde intryck.

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Fint med en film att bli glad av och som även har en substans. Jag såg nyligen "The Father" på bio. Väldigt bra men också väldigt tung.
Ser ganska lite film och serier på tv så har inget förslag.
Kram och trevlig torsdag.

4:e kommentar, skriven , av dianasdrömmar:

Tack för tipset kram

5:e kommentar, skriven , av eval8:

Alltså här kommenterade jag från datorn innan idag. Då brukar jag kunna se det från mobil och iPad.
Jag skrev att det verkar vara något jag också skulle kunna se. En film som gjort väldigt starkt intryck på mig är Fågelfångarens son.

Svar: Åh den har jag inte sett får kolla upp tack
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :