Skyddsängel

publicerat i Allmänt;
  
 
En skyddsängel hoppas jag vakar över honom men jag vet att det inte kommer att hjälpa, att känslorna som jag fick då min pappa gick bort skulle infinna sig på ett konstigt sätt trodde jag inte ...
 
Min älskade farbror ligger på intensiven just nu & timmarna är räknade, att gå med en smärta inom sig som gör så ont, så orättvist, han är inte ens gammal skulle ha många många år tillsammans med sin fru.
 
Smärtan av någon anhörig skall lämna in är oundviklig under livets gång, men man hoppas kanske att slippa den men så enkelt är det inte ...
 
Tårarna har fallit & jag går med en klump i magen om att min mobil skall ringa och berätta, berätta just det jag inte vill höra.....men som kommer att komma oavsett.
 
En älskad farbror även om vi inte träffats så mycket sista åren så är det han jag varit hos som liten & han som jag träffat mest & mest lik pappa, han som alltid var glad av att se mig ...
 
Jag fortsätter att bära dom olustiga känslorna om när det sker , när han lämnar oss & mina tårar rinner nerför mina kinder igen.
 
Ni som har mist någon anhörig vet själv hur det känns.
 
Ha en fin dag alla goa
 
Ses
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Paula´z Värld:

Tråkigt..styrkekramar..

Ha en så bra dag du kan..

Kraam

2:a kommentar, skriven , av Babs:

O ja, jag vet hur det känns och ju äldre man blir desto oftare får man uppleva det.
Kramen om!

3:e kommentar, skriven , av Jane:

Finaste vännen. Sorg gör så vansinnigt ont ...
Styrke kramar i massor / Jane

4:e kommentar, skriven , av fialia:

Ja jag vet hur det känns, I morgon ska jag tända ett ljus för min pappa som e borta. (årsdag i morgon)
Men det är bra att kunna sörja o minnas det bra. Du har ju fina minnen av din farbror o sånt får man vara evigt tacksam för.
SV: Stugan ligger några km söder om Varberg, o jag bor ju bara fyra mil söder om Varberg.
ha de Fia

5:e kommentar, skriven , av ansepanse:

vännen <3 jag vet hur det känns, min bror har sin födelsedag idag men han är borta för flera år sedan, han dog alldeles för ung och min pappa gick bort för ett par år sedan
styrkekramar <3

6:e kommentar, skriven , av countrylivingintheciity.blogg.se:

Stackars dej <3
Ja väntan på när något kommer att hända är så jobbig. Jag minns väntan när min pappa skulle dö. Hur jobbigt det var psykiskt att åka till sjukhuset och försöka vara stark för pappas skull och sedan åka hem och vara rädd att något skulle hända medan man var hemma.
Jag hopaps verkligen att ett under kommer att ske,
min mormor var ju sjuk för några månader sen då huvudpulsådern höll på att spricka på tre ställen men nu mår hon mycket bättre. Så jag hoppas verkligen att under sker nu med.

Stor kram! <3

7:e kommentar, skriven , av annechristines/bustanten:

Fina vännen!
Jag förstår exakt dina kännslor som du har just nu. Sorg och att miste någon kär är jobbig att bära.
Kan bara säga att jag TÄNKER OCH KÄNNER lite extra med dig nu!
Varm och go kram till dig!

8:e kommentar, skriven , av fia:

Älskar dej mamma<3 pussar & kramar

9:e kommentar, skriven , av Tina:

Vännen, jag förstår precis hur du känner o det gör ont i varje cell i hela kroppen. Styrkekramisar till dig o din familj. Tina

10:e kommentar, skriven , av Linda Rö:

Gumman .. Tänker på dig och de dina. Jag kan inte förställa mig hur det känns. Men jag skickar er en massa energi...

Synd att jag inte bor närmare så hade jag kunnat ge dig en kram irl!
Stor kram

11:e kommentar, skriven , av Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Men fina du, jag förstår att det är jättejobbigt! Många kramar vännen

12:e kommentar, skriven , av Mia:

Mist många nära och kära genom åren som gått, alldeles för nära...
Svårt med sorgen,man är aldrig förberedd när den väl kommer, men konstigt nog man lär sig leva med den till slut. När mina föräldrar gick bort kom jag ihåg att det kändes som mitt huvud skulle sprängas av sorg, ångest och tårar. Alla reagerar vi olika... Såg också Flight häromkvällen E och gillade den lika mycket som Du och Din man.:-)
VI har nog ganska lika filmsmak Du o ja.
Ha en fin fredag, jag är ledig. Mångakramar Mia

13:e kommentar, skriven , av dianasdrömmar:

Stor kram fina Eva/Diana

14:e kommentar, skriven , av Tina:

Du har min dybeste medfølelse i denne svære tid...
Stort, Stort kram til dig

15:e kommentar, skriven , av Fina Frun :

Vilken smärta, oro och sorg... Stor KRAM!

16:e kommentar, skriven , av Laura :

Tråkigt :( kramar i massor!

17:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma:

Hej fina Eva!
Min dator har kraschat, därför har jag inte kunnat tittat in till dig. Vad ledsamt med din farbror.. Jag tänker på dig!
Många kramar till goa dig!
Carina

Kommentera inlägget här :