Härlig söndag

publicerat i Allmänt;
 
Härlig söndag med sol & nu ledighet efter ha varit på jobbet sen 06.30, ja det var bara jag som kom på rapporten sen droppade dom in en efter en.
 
Någon hade glömt sommartid men det var nog bara en tror jag, dagen har rullat på & äntligen hemma i sköna hemmet, just tagit mig en dusch & sinnet vill gå ut på promenad, men kropp & fötter säger vila.
 
Jag tar ett klokt beslut jag lyssnar på  kroppen, har sprunget precis hela dagen idag, så det får bli soffan, sol kommer fler gånger, men mina fötter skall jobba några dagar till.
 
Ja nu ser jag fram emot ljusa kvällar så mysigt eller hur! mannen har varit ledig idag så han har tvättat alla fönster utom sovrummet, det hann han inte.
 
Men det tar vi i dagarna, så rent & fint kan se ut och det är klart, duktiga älsklingen, mat har han förbrett och nu kokar jag pasta.
 
Blir film ikväll tror det blir BLONDIE med Carolina Gynning om mannen gå med på det, men det ror jag han gör. I morgon börjar jag 06.45 och vi inviger vår stämpelklocka på jobbet så det gäller att inte glömma att stämpla både in & ut...
 
Har ni haft en skön söndag?
 
Ses
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jane:

Jag glömde ju givetvis det där med tiden.
Kramar i massor finaste du / Jane

2:a kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma :

Det har varit lite mycket firande på sista tiden och det har varit mysigt... Men jag håller med dig att det blir skönt också när det övergår till det normala igen :) Att inte ha några måsten och ta dagen som den kommer även om det finns saker som man måste göra förstås men du förstår vad jag menar... Klok flicka som lyssnar till sin kropp :) och en sådan duktig man också :) Ha en underbar filmkväll. Många kramar till fina Eva

3:e kommentar, skriven , av Freja:

Hoppas du får en trevlig kväll med man och film!

4:e kommentar, skriven , av Linda Rö:

Tycker att du gör rätt i att vila ... det är bra att lyssna på kroppen...
Hoppas söndagen blir underbar i soffan..
Stor kram

5:e kommentar, skriven , av Annika:

Tycker oxå att du gör rätt som tar en skön hemmakväll istället. Du har jobbat klart för idag nu. Så fint ni verkar ha det du och din man. Ha nu en skön kväll och resten av veckan. Kram på dig.

6:e kommentar, skriven , av Tina:

Skönt med en hemmakväll med god mat o en bra film. Njut o ha det bäst vännen. Kramisar Tina

7:e kommentar, skriven , av dianasdrömmar:

Duktig man du har :) kram Diana

8:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Skönt med hemmakväll :)
Vi hade en väldigt lugn söndag igår..
Idag ska vi till syrrans på kalas..

kram

9:e kommentar, skriven , av TantGlad:

Har kollar på den filmen med Carolina grynning i förrgår. Tyckte den var lite sådär faktiskt.

Nu vill jag önska dig en fin och ny vecka.
Kramar från ett sooooooligt sundsvall.

10:e kommentar, skriven , av Jane:

Hoppas att filmen var bra.
Kramar i miljoner finaste du / Jane

11:e kommentar, skriven , av Viveka:

Härlig söndag, men trött efter helgens matlagning och gäster.
Idag arbetar jag och om 5 minuter bär det av mot skärgården...
Kramisar

12:e kommentar, skriven , av fialia:

Vi har vår här, satt ute o fikade i går mellan måleriet, de blir så fint.
Vi ska ha vår påskbuffe nästa helg hoppas det e fint då.
ha de Fia

Kommentera inlägget här :