Fredagsmys & valborg

publicerat i Allmänt;
 
 
Valborg ja det är det i dag & då firas våren in, men jag kan inte komma i håg när det var varmt o sol sist denna dag, förra året frös jag som tusan och inte skall det bli så varmt i dag heller.
 
Dock sol och det är skönt men i kväll blir det ju kallare men kanske inte så man behöver vantar på sig. Ledighet så skönt och sovit gott i natt och det är jag tacksam för .....
 
Att gå någonstans där det firas och tänder elden är ju lite av en tradition, sen beror allt på om man jobbar och mår, men jag tycker det är rätt mysigt att stå & titta när det tänds.
 
I parken är det eller har varit både sång & musik och uppträde, men jag vet inte om det är så i år. Oavsett så kanske vi tittar på om det är något här i närheten, skall kolla upp det på stadens sida.
 
Fredagsmys är det för oss i dag då vi skall bort i morgon och sen jobb fred-sönd, det är väl ok tycker jag. Skall bege mig  ut på en powerwalk sen och sen in om på gymmet en stund. Kändes rätt bra i går och sen gick jag till jobbet.
 
Åh vad jag är lycklig av att få vara ledig från ett väldigt stressigt jobb!!
 
Vad skall ni hitta på denna valborg?
 
Ses :) 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Som du redan vet så blir det vårbuffé på restaurang. Sedan tar vi en titt på bålet. Om inte vinden är för vass vill säga...

Kram

2:a kommentar, skriven , av D:

God förmiddag!
Och redan Valborg! Här blir det båtjobb hela dagen, vår lilla segelbåt skall målas, tvättas och fixas med så det blir nog inte så mycket mer än en mysig middag hemma i kväll. Från balkongen ser vi säkert ett par eldar och fyrverkerier. Så det känns alldeles lagom...
Önskar dig trevlig helg och skönt både att du är ledig och piggare.
Kram!

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Fick bara med D, Ditte!
Kram!

4:e kommentar, skriven , av Ezter:

Ingen eld för oss, tar oss till Smultronstället och slappar bara :)

Svar: Ja det är inte så bara det :)
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Gunilla:

Visst är det mysigt med valborgsmässoelden. Det är nåt speciellt att se flammorna och så är det ju en tradition. Såna är svåra att bryta men i år har jag så jobbigt med vårallergin så jag håller mig inne i kväll. Det är inte så fint väder heller bara 11 grader här. Håller ställningarna med räkor, vin och jordgubbstårta :) Ha en riktigt skön Valborg fina du. Kram :)

6:e kommentar, skriven , av gittan:

Hej eva. Vi äter och dricker gott där vi är och ligger på stranden och solar en del. Lite regn har det kommit men efter regn kommer sol. Jag kommer inte in på min blogg härifrån tydligen men bilder kommer. Kramar.

7:e kommentar, skriven , av Veiken:

Jag är inte uppvuxen med eldar på Valborg. Här på Västkusten var det påskeldar som gällde- eldar som skulle skrämma bort påskkäringar som var på väg mot Blåkulla. Här i Göteborg var och är det Chalmeristkortégen som är på Valborg... Ha det så gott! Kram
http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5skbrasa

8:e kommentar, skriven , av Freja:

Familjen är vid en brasa, men jag myser hemma med katterna, här snöar det, så jag gissar de kommer att vara frusna när de kommer hem... Hoppas du haft en trevlig kväll och en bra dag i morgon!

9:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma :

hej hoppas att eran valborg har och är bra :)
Visst är det kyligare idag det är ju som sagt valborg... Fast jag kan hålla med dig Eva att det inte var lika kallt denna Valborg som förra årets... Då var det en hel del snö kvar också bredvid brasan och ingen snö i år men lite kallt så dubbla byxor likaså tröjor plus vinterjackan på... Tycker inte om att frysa
Ni får ha en fortsatt fin kväll :)
En hel massa kramar från mig

Kommentera inlägget här :