Varför?

publicerat i
 
 
Varför går tiden så otroligt fort när man är ledig och har det trevligt? när man jobbar då går det inte lika snabbt alls. Kom till ikea köpte ljus men inte spott för mkt folk och vi glömde att mäta hur lång den skall vara...
 
Fikade hos lilla mamma och mitt hjärta värkte då vi kom dit där sitter lilla mamma ensam i dagrummet ingen annan alls, vi tog in henne på sitt rum gjorde kaffe hade mini semlor med oss och tulpaner ....
 
Hon lös upp så glad hon blev vi skrattade pratade om gamla tider, hon kommer inte ihåg så mycket sen förr och det är väl både och, när vi sen skulle ge oss i väg så satte vi henne där ute igen.
 
Lika tomt som när vi kom & jag bliev så otroligt tom inom mig, gör ont att lämna mamma sittandes själv. Men hon verkade inte själv märka av det så mycket och det är viktigast för henne.
 
Nu blir det film & mysa, har nyss ätit taco och tänt upp ljus här, men kan inte låta bli att tänka på min lilla älskade mamma, gråter inombords, fast jag vet att hon har det bra överlag.
 
Ha en skön kväll alla fina medmänniskor där ute 
 
Ses 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Förstår verkligen dina känslor när du besökt din mamma. Minns så väl när jag hade pappa på ett äldreboende i Solna som var så bedrövligt. Personalen försökte till viss del, men inte tycker jag att gamla människor med alzheimer skall behöva sitta framför en tv och titta på program från MTV. Vad tillför detta?
Jag var leden många gånger när jag lämnade honom...
Kram!

Svar: Usch jag förstår ibland har vi haft personal som tittat på son egen valda kanal o jag slår alltid över säger att det är för de gamla som skall se tv inte personal usch ja man blir ledsen ...men hoppas du/ni har det bra stor kram snälla du 😄
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Det är verkligen tungt när våra föräldrar blir gamla. Min mammas situation är inte rolig och jag känner mig konstant maktlös och det tar så otroligt på krafterna. Jag tänker på det alla dygnets timmar...

Kram

3:e kommentar, skriven , av Marie Häggström:

Jag förstår att det är jobbigt, min mor skulle inte klara sig utan min far som är pigg. Han gör allt hemma, lagar mat, städar, handlar och hjälper henne duscha. Jag tackar Gud för varje dag han orkar sköta om mor. Nu ska far och jag strax bege oss ut i skidspåret. Kram till dej😊

Svar: Så mysigt tt ni kan göra saker tillsammans va rädd om dig krama tahand om dem dina
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Vad mysigt det lät med tacos.
Själv åt jag god middag med sonen.
Hoppas du fick en skön kväll och att denna dag blir toppen!
Kram

Kommentera inlägget här :