Pengar & smoothie

publicerat i allmänt;
 
Hej hopp på er där ute, nu är jag hemma och har det rätt så bra, sitter i soffan och har för en stund sedan gjort mig en smoothie på rysk yogurt och jordgubbar för där blev en del kvar sen i går ....lika bra att använda dom innan dom möglar.
 
Maken hämtade mig efter jobbet och hade en sak till mig, vad ja det berättar jag sedan, blev jätte glad & han visste att jag tittat på det innan. En liten kompensation för att han jobbat så mkt & att jag inte säger så mkt om det utan han får själv känna vad han orkar.
 
Finns ju ett mål med att spara och pengar behövs hela tiden, pengar gör en inte lycklig men dom ger en frihet att kunna göra saker ...att ha en buffert är viktigt tycker vi. Om man har råd och det är inte alla som har det men man kan spara 100kr bättre än inget alls.
 
Idag fyller min lillebror år & inte bara år utan 50 år så jämt dock jobbar han och kunde inte fira denna dag, sånt väljer man själv vissa vill ha nåt vissa inget så är det ...
 
 
Har du en buffert? är det viktigt att spara tycker du?
 
Kram å fin kväll 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Jag tycker det är viktigt att ha en buffert och har nog alltid tyckt det för oförutsedda utgifter kan komma plötsligt.
Och oftast är det ju inte alls inkomsterna man blir rik på utan att ge ut mindre.
Vill jag ha något så handlar jag gärna det och då funderar jag inte över priset, men det är sällan jag baar går ut för att handla. Jag vet vad jag letar efter. Men ibland blir det spontanköp också.
Vi lägger en del pengar på resor, teater, restaurangbsök, utflykter och andra upplevelser och detta vill vi göra. Likaså på god mat hemma.
Det ska vara gott att leva men det är inte detsamma som att dte måste vara dyrt.
Och resor har jag alltid priorietera för det har jag svårt att klara mig utan.
Roligt med din present! Och att önska sig något och få det är en skön känsla.
Kram och trevlig kväll.

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Vi har en rejäl buffert vilket känns tryggt. Att aldrig oroa sig för en oförutsedd utgift betyder mycket. Men jag är ändå sparsam och vill ha koll på ekonomin!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vad roligt att du fick en sak av maken och nu blev jag nyfiken på vad det är? :-D Kram

4:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Jag kan känna att varför ska man spara pengar ?? Gör något roligt medan du e friskna för att du kan men å andra sidan spar vi till oförutsedda utgifter som tex gäller hus o hem när ngt går sönder el så. Men annars vill jag leva o sätta sprätt på resor o njuta för man vet aldrig hur länge man lever , jag har väl lärt mig detta eftersom min mamma gick bort tidigt hon sparade hela sin semester och jobbade för hon ville till Thailand tyvärr kom hon aldrig dit och det sårar o sitter kvar i mig 🙏Kramar

Svar: det förstår jag men å andra sidan vet man aldrig vad livet erbjuder runt hörnet, men att ha lagom med pengar i en buffert är ju ändå bra :) kram fin du
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av JoJo:

jag tycker att det är viktigt med en buffert och har en rätt stor sån själv faktiskt :)

sv; åh tack, vad kul att du gillar mina bilder. :) härligt att höra :) sorry för mitt sena svar, men har inte orkat med bloggen senaste tiden. :( hoppas att du har en fin kväll! kram på dig!

Svar: Jag blir alltid glad av dig oavsett när du kommer in till mig ❤kram du med tjejen
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av bi:

Ja för mig känns det bra att ha ett sparkonto där jag kan ta ut när jag vill ! Gott med smoothie kram fina du 💛

7:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag har en buffert och den är skön att ha nu när jag varit sjukskriven så länge. Trist dock att använda den till vardagen, den var tänkt att användas till äventyr...

8:e kommentar, skriven , av Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

En buffert är alltid bra att ha. Vi är sällan ute och reser nu när barnen är så och då stoppar vi hellre undan pengarna så vi kan åka mer när de blir lite stötte. Eller om något oförutsett skulle hända...

Kikar in från ett regnigt Habo och hoppas du har bättre juli-väder än mig och att du får en bra fredag.
Stor kram fina Eva!

9:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag önskar att jag skulle kunna spara ihop till en rejäl buffert men med min magra inkomst så är det inte lätt.

Kram och ha en fin dag!

Kommentera inlägget här :