En dag i paradiset

publicerat i allmänt;


Hemma o i sängen jag sitter upp i sängen, hör ett ljud o ser att maken har somnat till med paddan i handen. Han som aldrig sover när jag är trött.

Men nu så är han, varit ute och ätit innan idag blev det bruchetta greco mums så gott, ja ni blir lite bröd tyvärr för det är så gott, men bara här inte hemma sen.

Pasta ja det är såå gott, kanske oxå för att jag aldrig äter det hemma, men på sem är det ok, får äta mer nyttigt hemma. Blir vin varje kväll, gott men vi skrattar mkt när vi går hem, för våra magar ser havande ut 🤪😂😂😂

Skrämmande när man ser sig om då man äter hur många som bara sitter med sin mobil oavsett barnen sitter själv då föräldrarna är fullt upptagna med mobilerna, det gör mig ledsen faktiskt.

Trodde man skulle umgås när man reser o barnen som bara sitter o ser på...

Mobilen finns i allas händer oavsett var, jag tycker så ..

Hur ser du det?
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gittan:

Mobilen är nog bra bara den används på rätt sätt, alla kan nog inte det tyvärr. Så gott det ser ut och mysigt ni har det. Kram till er båda.

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Mobilen är överallt, det är alldeles för mycket. Folk varken ser eller hör. /E-L

Svar: eller hur! trevlig helg ❤
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Så härligt ni har det! Mobilen tycker jag gott att vuxna kan lägga undan när de äter med sina barn. Kanske dags att börja prata med varandra i stället...

Kram och ha en härlig fredag <3

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag tycker, och har länge tyckt, att mobiler och paddor tagit över mångas liv. Undra på att fler barn mår dåligt när föräldrar och andra vuxna i omgivningen inte alla är intresserade av samtal med barn eller umgås med dem. Mobilerna är viktigare och samtalen har till stor del försvunnit- Märkligt fenomen. Beroende av sin mobil....
Önskar er fortsatt fina dagar och kvällar.
kram!

Kommentera inlägget här :