31 December 2019

publicerat i allmänt;
 
lånad bild
 
Man hör att folk hoppas på ett bättre år än det som gått, men vad menar man? vad är det man vill ha? man påverkar allt runt sig själv till stor del, skapar det livet vi vill leva.
 
Saker kommer mellan ibland, men om man ändrar sina tankar & syn till det mer positiva så blir livet så mycket lättare. Vända saker som är dåliga till bra saker istället.
 
Livet går inte en rak linje utan man går på olika hinder på vägen, men man får lösa dom på bästa vis. Inte oroa sig för saker som inte kommit, man kan inte påverka det i förväg.
 
Lägg det till sidan, ta det då det kommer. För vi kan påverka mer än vi vill tro, hur vi tolkar saker o ting..
 
Jag har nyss ätit en liten pizza från ica, det räcker sen har jag lite gott till bingon kl 20.00 tänt upp ljus och har det rätt bra i min ensamhet.
 
Har du något som du vill förändra 2020?
 
GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla läsare & bloggare, hoppas på ett lika bra år och er som läsare ...
 
Ta hand om er & var rädda om er ...<3 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Svärdotter :

Att önska om ett bättre år är inget konstigt, framför allt när det kommer till olyckor och hälsa. 2018 var ett väldigt olycksdrabbat år och vi önskade oss bättre hälsa till 2019 och även om 2019 var tufft så blev det färre olyckor, och tillslut fick vi vårt lilla mirakel skapat, en liten bulle som gror i magen. Men för kommande år önskar vi oss fortfarande färre olyckor och bättre hälsa, och viktigast av allt, en frisk son :)
Och en frisk farmor (och självklar frisk familj runt om oss ) <3

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag vill bli bättre på att ta hand om mig själv. E-L

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Gott Nytt År! Ja, 2020 är här! Visst kan man själv påverka det mesta dock oftast inte detta med sjukdomar och dödsfall och liknande. Inte heller det som händer runt om i världen.
Jag vill varje dag fortsätta med att göra fem för mig nya saker, jag vill göra det som gör mig glad och jag vill försöka glädja någon annan människa varje dag.
Men detta med att klaga utan att fundera över vad man vill förändra är inte min melodi. Man kan inte ändra andra bara sig själv.
Kram!

Kommentera inlägget här :