Blev inte som man tänkt sig

publicerat i allmänt;
lånad bild
 
Morgonen blev inte alls som jag förväntat mig, jag ville ha sovmorgonn men yngsta sov över så hon skulle upp vid 7.45 då hon låg sidan om mig blev jag väckt och sen svårt att somna om ..
 
Hon kunde ju inte vara så tyst heller ha ha så bara att gå upp 8.45 tufft efter gårdagen vill jag lova, som det är på jobb i dag med 12 boende är det tufft att vara 3 men ännu värre att vara 2.
 
Vilket vi var på kvällen, saker händer hinner inte att sitta 5 minuter ta kaffe, så några dubbelpass blir det inte i dagsläget för mig mer. Inte värt att må som jag gör i kroppen idag.
 
Må det nya schemat komma snart med max 3 dag i rad vilket är bra för mig och min kropp och knopp.
 
Men ny dag nya utmaningar bättre att vara positiv :) stoppar upp mellan varven & andas som jag lärt mig på yogan vilket känns skönt ...
 
Snart helg, jobb kväll i dag och morgon i morgon sen ledig sååå skönt! 
 
Hur ser din dag ut?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av eval8:

Ska åka med Yngsta och B6 till Universitetsstaden, så jag måste rappa på nu...

2:a kommentar, skriven , av PaulaHelenas 💞:

Städat idag. Lagar mat. Blir en kortare promenad med Bella. Sen vila
Kramo ha en fin dag❤

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Nej att jobba dubbla pass känns ju inte alls bra. Bättre att må bra.
Jag har ne heldag ute idag. Lunch med vänner, promenad och senare i kväll middag ute med ena dottern. Full fart! Och väldigt trevligt.
Kram!

4:e kommentar, skriven , av bi:

Det där känns igen när jag jobba på demensboendet "en man kort" en dålig chef som bl a gjorde om mitt schema utan min vetskap en gång jag hade 3 mil till jobbet så det var inte kul hursomhelst ha en fin dag fina Eva jag ska städa idag . Kram 💖

5:e kommentar, skriven , av Znogge:

Dubbla pass är nog bäst att undvika. Visst ger det pengar men pengar är inte allt. Jag jobbar och ha en lång dag men tack och lov så blev ett senare möte inställt.

Kram och ha en bra dag <3

6:e kommentar, skriven , av Amanda:

Att jobba dubbla pass är riktigt jobbigt, så det kanske är bäst att undvika :) Skönt om det kan bli max 3 dagar i rad också!

7:e kommentar, skriven , av GeddFish:

Pengar kan locka men hälsan kommer först.
Hoppas du sköter om dig väl nu. Kramkram!

8:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Ibland blir det inte som man planerar. Du får ta igen den tiden genom att vila upp dig. Jobbigt att ha så mycket på jobbet och få personal. Bra att du kan ta till Yogan och andas in och andas ut. Det är bra har jag hört🤗
Kram

9:e kommentar, skriven , av ullie:

åh va skönt med ledig helg
nä ja sa oxå ja va uppe halv sju o gnällde på tjejerna som pratade o spelade musik !! gud men ja lyckade somna till halv tio sen så nån timma till
hoppas morgonagens jobb går bra då så du får ledigt o hinner vila dej o lite sovmorgon älskar det
kramiz finis <3

Kommentera inlägget här :