Homosexuella..

publicerat i Filmtips;
 
Elisa y Marcela är en film om en kvinna som antar en manlig identitet för att kunna gifta sig med kvinnan hon älskar, idet tidiga 1900-talets Spanien...baserad på en riktig händelse.Filmen är från 2019 & finns på NETFLIX.
 
En film som hade 98% som gillade den, då den är baserad på en riktig händelse så blir det mer realistisk. Att det än i dag 2019 skall vara lite av tabu med att vara homosexuell kan jag inte förstå.
 
Oavsett vem som älskar vem är det ett val utifrån en själv & ens känslor, vem har rätt att döma ut någon?? Har aldrig förstått kommer nog aldrig att göra det heller.
 
Man är fri att älska vem man vill, utan att folk skall klandra och döma ut & vräka ur sig fula ord.
 
Kärleken är för ALLA <3 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gerd:

Kärleken är för alla. Men det var värre förr, då man inte vågade visa alla sidor. Det är inte bara detta utan även andra olikheter, exempelvis stora åldersskillnader åt olika håll. Mer humant idag, kan jag tycka.
Kram!

2:a kommentar, skriven , av Znogge:

Jag håller med dig helt och hållet om att kärleken verkligen är till för alla. Ingen har rätt att döma någon och jag förstår inte människor som gör det.

Kram <3

3:e kommentar, skriven , av petra:

nämen hallå där fick jag ett netflix tips som jag var ute efter:)tackar,ja det är inte ok att vara elak,kärlek är till för oss alla .kram

4:e kommentar, skriven , av Ullie:

man är fri att älska vem man vill
hoppas du fick en fin jobb dag min vän . va fin du va på bilden ja skrev på faceb . finaste du <3
kramar om så kramen räcker i morg oxå

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag håller med dig om att kärlek är till för alla oavsett man älskar samkönat eller hetero.
Min son är gay så vi har pratat mycket om samhällets normer och svårigheter som kan uppstå.
För mig är det viktigast att han finner någon att älska och bli älskad av.
Jag står stadig och stark bakom honom som jag gjort i hela hans liv!

Kram och ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Ett mycket viktigt budskap! Kärlek är för alla. Nu är det ju "Pridevecka " i Stockholm och mycket på gång i stan. Så roligt! Och viktigt att sprida budskapet. Ska se den fantastiska Prideparaden på lördag.
Kram!

7:e kommentar, skriven , av Angelica Wåhlin:

Den ska man nog se :)

8:e kommentar, skriven , av Bi:

Klart kärlek är för alla för det är inte könet man älskar utan personen 💕 oavsett det är av samma kön .. Länge leve Kärleken ♥️♥️♥️

Kram finaste Eva ♥️

9:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Åh denna är jag lite sugen på att se faktiskt! :D <3

10:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Kärleken är för alla❤❤Vår äldsta dotter är bisexuell
Ha nu en fin fredag
Kramar 💕

Kommentera inlägget här :