Att veta eller tro? ären stor skillnad

publicerat i Hälsa;
 
En gång sa jag något som jag bittert ångrat ang utmattning till en kollega eller vikarie som inte är kvar. Hon hade lidit av detta o jag frågade om man inte kunde sova hela helgen o sen var det bra!
 
Korkat men utan erfarenhet av just ämnet, men man lär sig samt jag läste en halv kändis som uttalade sig dumt om just ämnet. Om man inte haft detta utmattningssyndrom kan man inte heller föreställa sig, tro mig!
 
Det är inte dom svaga individerna som drabbas, det är dom starka som alltid har extremt höga prestations krav på sig hela tiden.
 
Skall göra allt, hjälpa alla, gör allt till 110% osv finns så mkt & skall ej gå in på djupet av det. Jag vill bara skriva att man skall inte yttra sig utan kunskap eller ha gått genom det själv.
 
Den värsta tiden i mitt liv förutom misshandeln jag gått genom, 2 hemska saker jag aldrig önskar någon skall genomgå.
 
Så är det med mycket annat, lätt att prata om sånt man inte genomgått så, vet jag eller tror jag??
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma Engström:

Du är verkligen så klok och har så rätt! <3

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Håller med, den som inte varit utmattad har ofta svårt att förstå hur mosig hjärnan blir!

Freja https://frejareddevil.wordpress.com

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Håller med, den som inte varit utmattad har ofta svårt att förstå hur mosig hjärnan blir!

Freja https://frejareddevil.wordpress.com

4:e kommentar, skriven , av petra:

Håller verkligen med ,men oftast personer som inget vet och det är så ledsamt, kramar vännen ,snart dags o prata igen:) kram

Svar: Ja det får vi verkligen göra vännen :) kram
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag tror det är brist på kunskap och erfarenhet som gör att man yttrar sig på detta sätt. Väldigt trist, men vet man inte bättre vet man ju heller inte om hur tokigt saker man säger kan bli.
Kram

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Visst är det så att många yttrar sig i sak dom inte har kunskap om.
Jag har slutat prata med folk som jag ändå vet inte förstår oavsett jag får frågor om sjukskrivning, ångest, sömnproblem eller rent psykisk ohälsa.
Det är aldrig värt den energi som går åt att hamna i såna diskussioner.

Kram och ha en fin dag!

7:e kommentar, skriven , av Sara Ekman:

Jaa, så svårt ibland att prata om saker om man inte själv genomgått det, men man lär o man lever <3

Kommentera inlägget här :