Pasta allternativ ..

publicerat i mattips;
 
Många älskar pasta och ris, men om man vill tänka på vad man äter och som jag max 5gr kh på 100gr så är det ett super alternativ.
 
Rotfruktspasta och ett substitut för både pasta, ris, och faktiskt helt ok, finns inte överallt men jag hittade på en ica på annan plats än vid oss. 
 
Ca pris 22kr för en förpackning för 1-2 portioner, och jag tyckte om det, konstistensen är helt ok ..
 
Köpte hem några paketer för att ha när jag vill ha något till maten jag gör. Maken äter ris pasta som vanligt men inte jag.
 
Har du inte provat så gör det ..
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tess:

Åhh tack för tipset, de där måste jag testa för de såg sjukt gott ut :)
sv; Ja de kan jag tänka mig :) Är ledig nästa helg, men har många nätter på raken att klara av först ;) Ja de gick bra fast man var riktigt trött :)

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vad fint om du hittat något som fungerar. För egen del är jag inte mycket för ersättningar av olika slag. Jag äter det mesta och lite av allt dock undviker jag mat med mycket fett i eftersom jag inte kan bryta ner det så bra. Men vanligt ris och pasta äter jag liksom potatis. Men jag äter aldrig mer än det jag gör av med så jag behöver inte fundera på det jag äter.
Kram och trevlig kväll-

3:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Åh detta har jag inte sett innan faktiskt! :D Kul när man hittar något man gillar! <3

4:e kommentar, skriven , av Ullie:

är det till en resa igen som hon ska komma i bikinin ?
bara det smakar lite samma så
regn rusk här så ja jag är trött o vill sova men inte sen vid läggdax ja lovar =)
kramar min fina eva ❤️❤️❤️

5:e kommentar, skriven , av Carro:

bra tips!

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Det har jag inte sett tidigare.

Önskar dig en skön Söndag!

7:e kommentar, skriven , av Bi:

Tack för tipset den ska jag leta efter i affärena !
Kram ❤

8:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Det är en pasta för mig=))
Jag har även funnit kalori och kolhydratssnäl pasta / ris på Carrefour. Jag måste verkligen ta tag i LCHF. Slarvart!!
Kram

Svar: Jag äter LC alltså low carb, kan inte äta så mkt fett men visst slarvas det mellan varven. kram
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :