Marknad i bilder

publicerat i Resa;
 
Vi var ju oxå på en mardnad i San Pedro och jag har ju varit i Grekland på marknad, men detta var något annat. Älskade deras grönsaker & frukt i härliga färger. Men när vi kom till köttet spred sig en doft som jag hade svårt för.
 
Ving guiden var veg så hon sa att jag blundar då vi passerar alla djur o kött, vilket jag oxå borde gjort, bilderna etsar sig fast på hornhinnan.
 
Doften skall vi inte ens prata om, men det var ändå kul att ha upplevt. Vår guide var väldigt duktig, kände typ alla började dansa på gatan med en polis.
 
Bjöd så mkt på sig själv vilket vi alla uppskattade, så var marknaden slut och färden gick mot ett nytt mål, denna gång mot ett matställe, för lunch skulle vi ha & gott var det...
 
En super kul tur hela dagen ca 12 tim från start till slut.
 
Kram 

Taggar: Dominikanska republicen, Karibien, San Pedro, januari 2020, utflykt;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Alltid roligt att vidga vyerna och se annat än just området runt hotellet. Och marknader här är ju något annat än de vi oftast har i Europa.
Förstår att ni uppskattade turen.
Tack för besöket.
Kram

2:a kommentar, skriven , av Emma Engström:

Men vad roligt att ha fått se och upplevt! Låter som att det var en härlig tur :D <3

3:e kommentar, skriven , av Bi :

Va kul gå på marknad bland frukt och annat men grisen var ju inte nån höjdpunkt förstår jag ! Härligt har ni haft ser jag .
Kram å trevlig lördagkväll 💛

4:e kommentar, skriven , av Ullie:

det verkar mysigt på marknader tycke ja
är det där som man måste se va man äter med kött o sånt där så man inte blir sjuk oxå ?
kram gummsan o fin söndag

5:e kommentar, skriven , av eval8:

Måste vara kul att ha varit med om det ändå!

Svar: Oja mycket :)
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :