Önskemål på recept ...

publicerat i recept;
 
 
Kycklinggratäng med ädelost & bacon...
 
Ingredienser:
 
1 grillas kyckling 
1 spetspaprika
150gr blåmögelost
2dl creme fraich
3dl grädde
3 msk mango chutney
1-2 msk tamarisoja
salt,peppar
1 pkt bacon
 
sätt ugnen på 225gr
 
Rensa kycklingen i småbitar, lägg i en ugnsfastform, stek bacon i småbitar så det blir knaprigt, skär paprikan i mindre bitar strö över kycklingen.
 
Koka upp grädde, creme fraich med ädelosten och smaksätt med mango chutney, soja, salt, peppar.Häll över såsen på kycklingen strö över baconbitarna. Grädda i ugn ca 20 minuter.
 
Servera som den är eller med ris, rotpasta eller vad du vill...ps recept från 56kilo
 
 
Bon apetit & kram 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Tack för detta! Låter väldigt gott. Och jag ser genast att jag kan ta både grädde och c.f med mindre fellthalt och även ädelosten finns mindre fet. Vill gärna testa detta. Min mage klarar inte av mat som är alltför fet men med lite ändringar så fungerar det bra.
Önskar dig en fin kväll.

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Tack för tipset! Det låter väldigt gott och bra att man kan byta ut en del till magrare produkter. Inte heller min mage mås så bra av alltför fet mat.

Kram och god kväll <3

3:e kommentar, skriven , av Gerd:

Lät väldigt gott! Tack för tips!
Kram!

4:e kommentar, skriven , av Ullie:

lät ju gott
undrar hur det smakar utan ädelost? Gillar ju inte ädelost :(
Är du halv norsk hur?
ta hand om dej fina vännen min kramar

Svar: Min mamma var norska :)
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Åh tusen tack för receptet, verkar verkligen så gott!! :D KRAM

Kommentera inlägget här :