Blöt blöt blöt

publicerat i allmänt;
lånad bild
 
Igår var jag en sväng på stan tog en fika med min väninna, allt ang vädret var bra så tog en kavaj och mina nya sneakers ..
 
Men ack vad jag bedrog mig, när vi satt ute kom smått regn och det tilltog så vi gick in. Jag kände fy att cykla hem men så var det och inte mkt att göra åt.
 
Jag var dyngsur alla kläderna och skor var genomblött, så dår bestämde jag mig för att se om det fanns något man kan ha med sig och slippa förstöra skor/känsliga skor då typ mocka.
 
Hittade och klickade hem ett par i svart på fyndiq där finns det mesta man behöver. Tror med frakt och så blev det 117kr ..
 
Jag har gummistövlar men går man ut och regnet kommer oväntat är det toppen att ha dessa skydd med sig. 
 
Inga planer för dagen är helt slut efter igår så blir lugn o ro lite läsning ofilm/tv ..
 
Hur ser din dag ut?
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Det är verkligen inte roligt att bli blöt men skönt att du fick tag på bättre skor. Kramis <3

2:a kommentar, skriven , av Gerd:

Inget vidare att bli överraskad av regn. Det blev jag igår kväll.
Jag kanske tar mig en cykeltur snart, solen har kommit fram.
Tvättkapslarna läggs direkt i maskintrumman i botten och sen läggs tvätten på. Det sköter sig självt. Men har du tvättmaskin i hushållet är det inte så stor vinst, jag tycker det är bra mest för att jag slipper bära stora tvättpaket till tvättstugan i nästa hus.
Kram!

3:e kommentar, skriven , av eval8:

Som galoscher förr. Har för mig tanternas hette pampuscher eller något i den stilen. Det hade mammas moster vet jag. Ett smart ”plagg”.

4:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Regn o rusk kan man vara utan ,ser typ ut som galoscher haha men så smart 🍁🍂kram

5:e kommentar, skriven , av znogge:

Perfekt med sådana skydd! Gummistövlar i all ära men regn kan komma oväntat. I går blev man verkligen blöt för som det regnade :-(

Kram och god torsdag <3

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Jag har alltid en regnponcho med mig i väska /ryggan som är helt suverän. Värre är det med fötterna. Men mina skor brukar torka i skotorken och det fungerar bra. Hoppas dina skoskydd fungerar. En smart grej att ha med sig.
Är konvalescent idag efter en operation igår så jag har tagit det väldigt lugnt.
Kram och trevlig kväll.

Kommentera inlägget här :