Korv och bröd & 94 år

publicerat i allmänt;
 
Vissa gånger i livet träffar man människor som liksom fastnar kvar även efter att man växlat några ord, igår var vi och badade på handikappsbadet, vi gick ut på bryggan och där stod en äldre herre med sin rullator.
 
Han hade badbyxor på med korv och bröd, vi eller han började samtala med mig, han var 94år och gick alltid och badade här varje dag. Han frågade om jag kunde hålla koll på honom när han dör ner med huvudet under vattnet.
 
Klart jag kan sa jag ja ibland blir jag lite yr men det är så skönt att bada huvudet sa han, vi samtalade och skrattade och jag var imonerad av hans ålder att gå själv. 
 
Han sa han inte ens visste vad det var på badbyxorna sonen hade sagt han kunde bada med dom, vi skrattade så efter jag sagt det till honom.
 
2 dagar har vi varit och badat vilket är underbart, idag jobbar maken jag är ledig, för att jobba imorn.
 
Skall tvätta och fixa lite, min bror kommer kanske på kaffe i eftermiddag/kväll ...
 
Hur ser din dag ut?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Znogge:

Vilken härlig äldre man och så bra att du höll ett öga på honom.
Vi är nyss hemkomna från campingen så det blir en lugn eftermiddag och kväll.

Kram och god torsdag!

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vilket fint möte! Och så bra att du kunde har ett extra öga på honom när han badade.
Skönt att vara ute i dessa fina sommardagar.
Eftersom vi i går hastigt lämnade Sverige så har vi det här i vår spanska stuga väl varmt för att orka göra så mycket. Men i kväll blir det middag tillsammans med fina vänner. Ska bli roligt att ses igen.
Kram

Svar: Låter härligt Ditte följer dig
med glädje o njut allt ni kan i Spanien kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Härligt möte! Idag har vi varit på stranden, njuter av den sista tiden! Må gott! Eval8

Svar: Ja vi får passa på på alla vis 🥰
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Jossu:

Vilken underbar äldre man. Verkar vara energisk för sin ålder och full av charm.

Svar: Ja det är kul att träffa männ iskor på vägen i livet ha det gott ❤️
Eva`s blogg

5:e kommentar, skriven , av ullie:

hoppas ni fick en härlig fika stund
alltså en del är såna orginal liksom coola byxor
ja har inte badat en gång ens i år har inte varit vid någon sjö heller kramiz

Svar: åh det hade jag inte klarat älskar att va vid havet🥰✌️ kramiz
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :