Om det går ...

publicerat i Resa;
lånade bilder 
Om det kommer gå att resa i höst så är detta ett intressant resmål för oss, har ju suttit och tittat på en del resor under tiden jag är hemma.
 
kreta är en ö vi varit på några gånger men då inte här i Rethnymon vilket jag hört skall vara vackert & fin arktiktur vilket jag är svag för.
 
Bra strand & så men vi kommer såfall bara åka 1 vecka för vi åker 1 vecka i juni såfall med yngsta och pojkarna.
 
Sen året därpå så fyller jag jämt och då har jag en önskan eller vi har pratat om det, Maldiverna vill vi.
 
Men drömma får man sen om det kommer bli ok att åka får man se, kan ju inte sluta titta & drömma oavsett.
 
Fredag idag jisses vad den veckan gick undan, men det blir mys i kväll allafall med maken som är fri.
 
Hur ser din fredag ut?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vi måste handla ikväll, min bil står stilla just nu, så får invänta Maken. Sen titta till Yngstas hus, så det blir en stressig fredagkväll. Har inget hemma att äta heller, så kan inte förbereda något till kvällen, men det löser sig nog.
Solen skiner, tyvärr blåser det friskt även idag. Men det är ljust!!!! Trevlig fredag! E-L

Svar: Oj full rulle ja så blir det ibland ju men hoppas det blir något gott i kväll fin fredag till dig med E-L
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av znogge:

Husse har hunnit med ett akut läkarbesök på morgonkvisten och sedan har vi storhandlat. Resten av dagen tar vi det lugnt.

Vi har varit på Kreta två gånger men det är ingen personlig favorit. Rethnymon är en fin stad tycker jag men har för mig att många hotell låg ganska så långt från centrum. Hoppas att era inplanerade resor kan bli av. Vi väljer att avvakta med eventuella bokningar och ser hur situationen utvecklas men nog är jag sugen på att resa! Saknar det verkligen.

Kram och god fredag <3

Svar: Hoppas det inte va något allvarligt. Ja vi får hoppas det blir bra framöver o det släpper ..önskar dig en skön fredag kram ❤
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Visst ska man drömma och tänka framåt.
Kreta har jag besökt några gånger och även bott i Rethymnon som jag tycker är en vacker stad . Men vi har också bott utanför där det varit mindre fart och mindre turistiskt.
Maldiverna finns i planerna hos oss och det var nu i december em present till mig från maken. Han har varit här tre gånger och första gången i mitten på 80-talet och den senaste i slutet av 90-talet så det är en personlig favorit. Vi ska också då göra ett stopp på Sri Lanka och planerar och ordnar resan på egen hand.
Om det nu går att åka eller ej är ju en öppen fråga.
kram

Svar: Ja detta är utanför stan så blir bra om det blir så ...låter som ni har mkt gott framför er kram å fin kväll
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Jasmine:

Härligt med drömmar! Vi får alla ta vårt ansvar och hoppas att pandemin och smittspridningen avtar inom närmaste året.
Kram

5:e kommentar, skriven , av Bi:

Underbara Kreta där har jag varit många gånger i Katostalos nästa gång blir det med dottern bara hon och jag men när återstår att se 👍
Fredag har jag varit till min "andra dotter" å överlämnat lite gotta !
Kram å fin helg ❤

6:e kommentar, skriven , av Jossus Travelpics:

Maldiverna vill jag också åka till. Och Rethnymon måste jag kika på, är också svag för fin arkitektur nämligen.

Svar: Ja och mkt i Grekland är så vackert 👍
Eva`s blogg

7:e kommentar, skriven , av petra:

Ja drömma får man, är så sugen att resa igen till hösten vi oxå men som sagt vi får se hur läget är då, Vill oxå till maldiverna :) kram

Kommentera inlägget här :