Söndag & kommer inte upp

publicerat i allmänt;
 
Fick i går ett ryck när vi drack kaffe, jag sa till maken du skall vi inte åka över till Köpenhamn? Jo det kan vi väl göra sa han. Saft och gjort åkte vi över spontant gick omkring, fikade tog ett glas vin mm.
 
Fick en smärre chock när man såg hur låg kronan var vi tog ut 200 kr mest för att ha om ifall något skulle köpas, annars betalar vi med kort alltid. Vi fick betala 399kr nästan för 200kr
 
Allt vi köpte blev dubbelt så dyrt, så att shoppa eller annat är inte ens att tänka på, nu åkte vi bara över för att få lite miljöombyte. 
 
Igår kväll kände jag av i ländryggen, vilket var kaos idag kunde inte komma av sängen, tur maken var hemma. Kan knappt sitta eller vrida mig, får detta några ggr per år.
 
Får se om det ger med sig under dagen, även om man vill vila så är det bättre att vara i rörelse. Maken cyklade ner och köpte crossianter till oss idag mums.
 
Hoppas det ger med sig, annars ser det risigt ut att kanske jobba imorn.
 
Hur ser din söndag ut?
 
Kram 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Så trevligt med en spontan tur till Köpenhamn. Det var på tok för länge sedan som vi var där. Tyvärr är kronkursen skrämmande låg numera så att shoppa i Danmark är det inte tal om. Tänk att det förr var tvärtom men svensk ekonomi är ju körd i botten av ett antal regeringar :-(

Vilken otur med din rygg. Precis som du säger är det bättre att röra på sig än att bara ligga och vila. Hoppas att det är snabbt övergående i alla fall.

Här blir det en lugn söndag. Sonen ska åka tillbaka till Stockholm igen så husse ska köra honom till Sturup.

Kram och krya på <3

2:a kommentar, skriven , av Sarah:

Så mysigt att åka på en utflykt :)

3:e kommentar, skriven , av Sarah:

Så mysigt att åka på en utflykt :)

4:e kommentar, skriven , av petra:

Så trevligt med en spontantripp dem brukar vara bäst:) synd att det ska vara så förbaskat dyrt,men miljöombyte fick ni allt.Stackars ländrygg då jag försöker att köra mjuka rörelser varje dag har än inte hittat ngt program jag kör efter men jag e så steeeel i min kropp så jag måste börja med ngt lätt, kram

5:e kommentar, skriven , av Eval8 :

Det är väl därför här kryllar av danskar!
Men mysigt ändå med en dagstur. Jag hade så ont i ländryggen inatt. Varje gång jag hostade skar det till. Satt och frös hos vänner igår, tror det utlöste det. Min ländrygg är ju kass, men mer eller mindre. Så jag fattar hur du haft det idag! Hoppas det har släppt nu! God kväll!

6:e kommentar, skriven , av Enna:

Men vad mysigt!

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vad trevligt med en vända över till Köpenhamn. Men det blir dyrt! Å andra sidan så är det trevligt så kan det vara värt det.
Trist med din rygg men att vara i rörelse är ju det bästa även om det smärtar. Hoppas smärtan ger med sig.
Kram

8:e kommentar, skriven , av Bi:

Nu har det redan blivit torsdag blev inget särskilt för oss I söndags tog det bara lugnt ! Härligt med spontan utflykter men din stackare hoppas på snar bättring inte kul känna sådär !
Kram å ta hand om dig ❤

9:e kommentar, skriven , av Ullie:

nej men lilla vännen stackare .
hoppas det verkligen blir bättre annars är du hemma gå inte o slit ut dej du får inget för det va rädd om dej <3
stort krya på kramiz

10:e kommentar, skriven , av Ullie:

nej men lilla vännen stackare .
hoppas det verkligen blir bättre annars är du hemma gå inte o slit ut dej du får inget för det va rädd om dej <3
stort krya på kramiz

11:e kommentar, skriven , av Carro:

Kan tänka mig hur dyrt det är i Köpenhamn nu!

Kommentera inlägget här :