Snart midnatt

publicerat i allmänt;

Snart midnatt & jag har nyss lagt mig. Varit en lång dag idag så var rätt trött när jag kom hem. Jag är så tacksam för mitt liv, att ryggen går på rätt håll även om jag har väldigt ont ännu.

Men är ändå så tacksam över livet. Jag kämpar på, kanske gå upp till 75%  mitten av maj. Fick köpa en hög korsett för att klara jobba.

Det funkar men det begränsar mig i mina rörelser med. 

Härliga ljusa kvällar är det så man kan inte klaga.  .

Sov gott & god morgon 

Kram ❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eval8 :

Bra att du är glad för livet. Men inte rimligt att sikta på att gå upp i tid om du behöver korsett redan nu😏hoppas du blir bättre!

Svar: Nej och chefen säger du får ingen anpassning när du går upp till 75% snällt va!! Ha en fin dag E-L
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Bi:

Hoppas på snar bättring för dig å ryggen men vad äre för chef du har hon verkar helt oförstående !
Kram var försiktig och ta det lugnt ❤️

Svar: tack vännen kram
Eva`s blogg

3:e kommentar, skriven , av Eval8 :

Det ska du absolut inte göra då heller. Det är du som är den viktigaste här.

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Skönt att ryggen är bättre och visst är det avlastande med en korsett. Använder min dagligen, både utomhus och inomhus. Har du testat med en ""tensappparat". Säkert något din fysioterapeut kan hjälpa dig med. Den har en på sig och med hjälp av fyra elektroder så flyttar en runt dessa till där smärtan är- Jag har testat och ska få en på fredag. Känns väldigt bra.
Illa med din chef för hon är faktiskt skyldig att anpassa dina arbetsuppgifter. Här borde ditt fackförbund stötta dig och förklara för chefen vad som gäller.
Och att träna på är ju en av de möjligheter som finns om det inte blir operation. Något en ju helst vill undvika. Och mycket går ju heller inte att operera. Har ju grava ryggproblem men mina går inte att operera- Inte annat än min andra höft-
Varm kram

5:e kommentar, skriven , av Ditte:

Skönt att ryggen är bättre och visst är det avlastande med en korsett. Använder min dagligen, både utomhus och inomhus. Har du testat med en ""tensappparat". Säkert något din fysioterapeut kan hjälpa dig med. Den har en på sig och med hjälp av fyra elektroder så flyttar en runt dessa till där smärtan är- Jag har testat och ska få en på fredag. Känns väldigt bra.
Illa med din chef för hon är faktiskt skyldig att anpassa dina arbetsuppgifter. Här borde ditt fackförbund stötta dig och förklara för chefen vad som gäller.
Och att träna på är ju en av de möjligheter som finns om det inte blir operation. Något en ju helst vill undvika. Och mycket går ju heller inte att operera. Har ju grava ryggproblem men mina går inte att operera- Inte annat än min andra höft-
Varm kram

Svar: Du har så rätt så ja min chef är i gen höjdare ..Ja ryggen är A och O tack för en fin text kram å fin kväll ❤️
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av znogge:

Så skönt att ryggen känns bättre men skynda långsamt. Kanske är det mer lagom att du jobbar 50%. Husse har ju ryggproblem sedan en tid tillbaka. Periodvis blir det bättre men sedan blir det sämre igen. Helt bra blir han aldrig dessvärre så det är bara att acceptera även om det känns tråkigt. Rätt träning är däremot viktigt.

Kram

7:e kommentar, skriven , av Bi:

Grattis i efterskott fina Eva 🌸🌸🌸
Kram

Svar: tack snälla kram 🌷
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :