Slängda

publicerat i Allmänt;
 
 
Onsdag morgon & kaffet smakar bra & allt är i sin ordning ja att denna gran pryder mitt inlägg gör den för att jag tycker den är väldigt söt, med ledljus.
 
Fötterna hittades aldrig & mannen konstaterade att han råkat slänga dom, för att ha hittat dom under året & inte visst vad det har varit och på så sätt slängt dom.
 
Ja kanske kan han fixa nya av någon han känner på jobbet, kan ju hoppas för det var en dyrare stake som skulle hålla många år till.
 
Ja nu pryder en stjärna sovrums fönstret & det får duga eftersom vi skall flytta ju. Jobb 13.00 idag igen sen morgon i morgon & en jobb helg...
 
Planerar på julbak då vi skall ha en glöggkväll med syrran & hennes man så jag skall ju baka lite då, brukar göra pepparks  hjärtan med hål i sen ha röd rosett i & dekorera med namn, lussebullar, kolakakor & lite annat smått & gott.
 
Mjuk pepparkaka muffins med frosting & strössel, och mögelos har vi & julmusik, tända ljus så stämningen infinner sig på riktigt.
 
Skylt söndag är det ju den 1/12 & då jobbar jag men skall nog ge mig ut med mannen på min rast, för att ta lite glögg & få en gnutta julkänsla.
 
Har du julkänsla?
 
Ses

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag har ingen julkänsla alls å det var många år sedan jag sist kände av det.
Ha en finfin dag!
Kram

2:a kommentar, skriven , av ✫ Fru Eriksson:

Väldig söt gran <3
Åh så mysigt & gottit med mjuk pepparkaka muffins med frosting & strössel,mögelost & julmusik, tända ljus - Riktigt Julmysigt /Kram

3:e kommentar, skriven , av Linda Rö:

Kikar in och hoppas allt är bra med er..
Ha en underbar dag..
Stor kram

4:e kommentar, skriven , av Annika:

Inte så mycket julkänsla faktist. men jag hoppas jag får lite mer i eftermiddag, då ska jag och barnen baka och plocka fram lite julsaker. Ha en fin dag. Kram Annika

5:e kommentar, skriven , av amanda :

vad fin den är, ljusstaken !
och du ska jobba idag och vidare...jag pyntar
för fullt här hemma,
bakar aldrig, men har ändå en massa kakor och sånt till julen och långt fram, hehehe...

ha det gott söta du !! jobba inte för mycket...

6:e kommentar, skriven , av TantGlad:

Jättefin bild på granen.
Tittar in och önskar dig en fin onsdag.
Kramen på dig.

7:e kommentar, skriven , av Maria:

Hej Eva!
Jag hade massor av julkänslor då det var planerat att jag skulle vara ledig över jul och nyår. Men efter min chefs dumma beslut så blev det inte så. Så just nu är jag bara ledsen och besviken. Men jag hoppas att julkänslorna kommer tillbaka..
Stor kram och ha en bra dag.
// Maria

8:e kommentar, skriven , av Jane:

Jag har pyntat så att det räcker och blir över. Så är det varje år. Haha
Hoppas att det fixar sig med foten så att du får glädje av den fina staken. Men hu vad det där lät snuskigt. Men du vet ju vad jag menar.
Kramar i massor finaste Eva / Jane

9:e kommentar, skriven , av countrylivingintheciity.blogg.se:

Nej jag har ingen julkänsla! Men den kanske kommer till helgen. Då ska det bakas lite och så måste jag fundera på vilket skyltfönster jag och sönerna kan kika in i :)

Hoppas det blir riktigt mysigt! Jag älskar ju julen!

Vad gott det lät med pepparkaksmuffinsen! Det borde jag testa! Har du receptet?

Kram!

10:e kommentar, skriven , av Annika:

Här är en till som har jobbar helg. Men vi ska väl fixa lite julkänsla ändå. Jätte fin julgran du visar.
En Onsdagskram på dig.

11:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag är ju antijul, men det har blivit lättare nu när vi själva skapat våra egna traditioner som gör att jag slipper det mesta av pyntet och klapparna och allt med maten. Då kan jag uppskatta andras julfix mycket mer!

12:e kommentar, skriven , av fialia:

Det var en fin stake, vi bestämde i går att det blir en julskinka till maken o en rimmad kalkon som julskinka till mig, en sorts inlagd sill o sen blir det ingen mer julmat hos oss i år. Nu har pojken tagit över o vi ska dit på julafton, skönt!
ha de Fia

13:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Jättefin gran ju....ingen egentlig julkänsla här inte, vill ha snö nu!
Håller på med städning till advent...

Ha en bra torsdag!

Kram

14:e kommentar, skriven , av Mimmi:

Jag har lite julkänsla. Smuttat glögg (alkoholfri) med familjen tre ggr redan. Doften av glögg och pepparkaka, se granen och höra julmusik...mmmmm. Kram

15:e kommentar, skriven , av Viveka:

Hej bästa Eva.
Min julkänsla kom igår å nu rackarns är det fart.
Kraaaamisar

16:e kommentar, skriven , av Tina:

Här är det julstämning som bara den.....julmusik, adventsljusstakar som glittrar i mörkret, glögg som värmer o en hyacintdoft som sprider sig, japp välkommen advent. Ha en mysig helg vännen trots jobb. Kramisar Tina

Kommentera inlägget här :