Grekiskt bröd

publicerat i
 
 
 
Grekiskt bröd är smarrigt & nu kan man baka ett på enkla tillsatser som vatten & jäst sen är det bara att baka oh sätta i ugnen, jag har vid något tillfälle stoppat i lite oliver och feta ost i brödet & det blir ju lite mer smak.
 
 
Men detta brödet är super gott & det blir 2 st av denna 1kg påsen. Gott & enkelt att göra om man inte vill göra allt annat själv förstås.Att baka tycker jag är super skoj men det blir ju inte så ofta nu för tiden när man jobbar & inga barn bor hemma.
 
 
Jag bakar ofta på jobbet i stället & det uppskattas av dom alla, och det är ju det som är meningen med att baka att det skall tyckas om & ätas upp. Bröd & mat från Grekland är gott men deras bakverk är så söta att jag aldrig har ens ätit dom .....
 
 
Har ju varit på dopfest en gång i tiden när mamma bodde där & då kom det fram en massa söt saker jag blev mätt bara av  att se alla dessa otroligt söta saker. Men det är ju oxå en smaksak vissa älskar dessa väldigt söta saker.
 
 
Har ni något favorit bröd som ni bakar & vill dela med er?
 
Ses
    

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag bakar ofta, för mig är det ett billigt alternativ då jag har ungdomar i hushållet.
Har väl egentligen många favoriter men går sällan efter recept.
Jag gör som min mormor, svänger ihop det på en höft.
Nu sist har jag bakat bröd som kalljäst i kylskåpet över natten. Supergott!
Kram

2:a kommentar, skriven , av a:

Brukar känna mig så stolt och duktig då jag har bakat själv. Dessutom så tar det inte så lång tid. Men tyvärr så blir det inte lika ofta nu då barnen inte bor hemma längre. Tyvärr. Ha en bra dag.

3:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag är fortfarande sjukskriven.
Livet har inte varit lätt och är det inte nu heller men jag kämpar dock på.

4:e kommentar, skriven , av ansepanse:

jag bakade jämt förr, nu har mina leder satt stopp för det :( men hembakat bröd är verkligen bäst
kramar

5:e kommentar, skriven , av Jane:

Jag tycker att det är roligt att baka men det blir mer och mer sällan.
Fast vi har gjort det där brödet ganska många gånger.
Och jag tycker att det är super gott.
Kramar i massor / Jane

6:e kommentar, skriven , av mimmi:

Jag bakar mest scones (se min blogg, skrev om det just) eller så bakar jag bröd i lergrytan. :-) Kram

7:e kommentar, skriven , av viveka:

Hej Eva.
Gott med grekiskt lantbröd.
Jag har svårt att ladda upp nya bilder. Hur länge ska det krångla...
Kraaam...

8:e kommentar, skriven , av amanda (marilena):

hej du sötaste Eva !
jag bakar aldrig numera, men jag brukar köpa faktiskt grekiskt lantbröd på ica maxi, passar bra
som frukost bröd,

jag bakade förr, men inte nu när vi är bara vi två,
men jag älskar söta saker, hihi...

ha en skön kväll - kramar från Amanda...


9:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag kommer aldrig igång med bakandet fast jag vill, tack för det här tipset, det kanske jag skulle klara!

Kommentera inlägget här :