Går mot sitt slut

publicerat i Allmänt;
 
Så då går söndagen mot sitt slut & det känns ledsamt för så snabbt helgen går, så snabbat går det inte då man jobbar känns det som. Men vi har haft en himla tur med vädret alla fall.
 
Vi har varit och köpt ett parasoll till balkongen för när solen står på blir det 100 grader och att äta i värmen är inte så gott. Hittade vad vi sökte, trodde vi all fall, väl hemma började vi att skära av den bit av matten som var för stor & skall ligga ute på balkongen.
 
Köpte ju konstgräs för nån vecka sedan och nu var det läge att lägga den, mannen skar av 1 meter på sidan och vi hjälptes åt att lägga ut den på balkongen. Men sen skulle det fin skäras runt om så det blev jämt.
 
Pedant är jag så jag tog det på mig, sittandes i solen och skar och skar så efter 2 timmar var allt ok, sen vi  påbörjade det. Jag var varm för solen stekt och axlar och handen känner jag nu att jag tagit i för det fick man göra.
 
Mannen var i väg och hämtade en topp till mig som jag lagt undan, så upp med parasollet och sen blev det middag och den åt vi på balkongen. Men sen kommer vi till att ett tu tre så blåser det till & parasollet välter, då inser vi att 15kg på foten till var för lite ....har aldrig förr haft stenfot men vi får byta den till 30kg.
 
Ingen lust att den välter så fort det kommer en vindpust, men så fint det var, nu är det  bara blommor som skall komma dit sen klart. Jag vet ju att ni är en massa duktiga kvinnor som kan sånt. Så har ni råd om vilka blommor som trivs i kruka i sol hela dagen så tar jag gärna emot tips :) 
 
Jobb i morgon men först skall vi se klart en film & jag har 2 filmtips sen. Hoppas er helg varit toppen och att ni fått både värme och sol i stora mängder som jag fått.
 
Ha en skön avslutning på söndagen 
 
Ses :) 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ezter:

Parasoller och parasollfötter är en historia för sig ;) Bra att det blev bra!

2:a kommentar, skriven , av Bakom dörr nr. 11:

Ja visst har vi haft underbart väder och helgerna går alldeles för fort, men snart ledigt igen ;)
Skön avslutning på helgen med film.

Kram Pia

3:e kommentar, skriven , av Freja:

Vi har ett stort parasoll på vår altan och vi fick ta stenfot. Hopplös att flytta, men med parasollet rätt placerat och dessutom ett som går att vinkla så funkar det. Viktigt för mig med bra parasoll!

4:e kommentar, skriven , av camilla:

Jag missade det fina vädret i helgen pga av att jag har jobbat hela helgen. Tur att helgen gick fort och att det är måndag idag. Ledighet står på schema :)
Vilka blommor som trivs bäst ska du nog höra med blomsterhandlaren. Dom vet nog bäst :)
Kram!

5:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Visst var det fint väder i helgen! Äldsta dottern fyllde 20 år igår...
Idag är det kyligare....

Kram o ha en fin måndag!

6:e kommentar, skriven , av Annika:

Hej Eva. Oj, vilken kanonhelg, dessutom har man ju varit ledig så nu är batterierna laddade minsann. Tyvärr så vet jag inte så mycket om vilka blommor som trivs i krukor på balkonger. Men det finns massor av tips på nätet tror jag. Lycka till med ditt nya sommar rum.
Kramen på dig och nu kör vi en ny vecka som nog bjuder på lite mer normalt April väder.

7:e kommentar, skriven , av znogge:

Vilket alldeles ljuvligt väder vi har haft :-) Det ger verkligen mersmak!

Kram

8:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Vad skönt att ni fått ordning på balkongen. Det är så härligt att kunna sitta ute.
I helgen så städade Maxi upp på vår altan så jag har det vårfint nu.
Ha en bra dag!
Kram

9:e kommentar, skriven , av amanda:

hej på dig Eva !
inte så roligt att parasollet välte !
har du konstgräs på din balkong ? vad häftigt !
vi har vanlig trägolv, så regnet "regnar bort" från golvet !
och på stugan har vi en jättestor parasoll med en jättetung stenfot, jag orkar inte ens lyft den, och
vet inte hur mycket det väger, men parasollet har inte vält, hihi..
ha en fin och härlig måndag, under din
parasoll, kram !!!

10:e kommentar, skriven , av Ditte:

Vad fint det låter, men det här med parasoll och fötter till dem är svårt och vinden är ofta stark.
Du får ta ett foto sedan när ni är klara, vore kul att se hur det blev.
Vad gäller växter i söderläge så är det svårt. Vår balkong hemma ligger helt i söder och pelargoner klarar sig bra. i övrigt är det svårt. Kanske en bougaineviella i kruka skulle fungera.
Får klura lite till.
Och visst går lediga dagar fort! Ni verkar ha haft en bra helg i alla fall.
Kramar!

11:e kommentar, skriven , av Synskadad fyrabarnsmamma :

hej Eva!
visst har vi haft ett underbart väder sååå varmt och skönt
härligt att ni har fått ordning balkongen och här ska vi också få ordning på altanen med en hamock och bord plus stolar och så klart en hel massa ätbara saker och blomster
pelagoner tycker om sol
Ta hand om dig en hel massa kramar till fina du

12:e kommentar, skriven , av Bosse Lidén:

Vi har också varit med om flygande parasoll äventyr. Därför är jag glad att vi har en markis på vår balkong. Idag har jag ätit ute tre gånger. Bäst att passa på innan Valborg för då lär vi frysa igen. Hallå Eva! Varför frågade du bara kvinnor? Då säger jag inget. Mina läppar tiger. :) Kram Bosse

13:e kommentar, skriven , av gittan:

Hej eva. Bra med parasoll men bättre om dom står stilla. Ha ha. Vi är i turkiet och har det bra. Kramar.

Svar: Hej Gittan...min kommentar på din sida kommer inte fram kram
Eva`s blogg

14:e kommentar, skriven , av gittan:

Hej eva. Bra med parasoll men bättre om dom står stilla. Ha ha. Vi är i turkiet och har det bra. Kramar.

15:e kommentar, skriven , av TantGlad:

Skönt väder har vi haft med en riktig skön sommarvärme. Att sitta i 100 graders värme på balkongen är nog inte så behagligt. Bra med parasoll. Men man måste Ha nåt tungt så den inte seglar i väg till grannarna *ler*
Önskar dig en fin tisdag nu då denna vecka blir en riktig kort vecka då vi har en extradag ledig många.

Kramelikram!

Kommentera inlägget här :