Hinner inte

publicerat i Allmänt, blogga;
 
Att blogga är att göra det man tycker om & att hinna är en helt annat sak, jag önskar att jag hade mer tid mellan varven att blogga, men i bland hinner man bara ett inlägg & jag har fått frågan om att lägga fler inlägg.
 
Men tyvärr hinner jag inte det då jag jobbar långa pass eller skall iväg någonstans, försöker skriva mer än ett när jag är hemma eller ledig och ändå hemma. Har ena dagen en massa saker man vill skriva om .
 
Men sen blir det att man glömmer just det och något annat kommer upp i skallen. Men så klar skoj att ni gillar att läsa  min blogg även om jag inte alltid skriver om något väsentligt. Men vi väljer ju själv om vi vill läsa och vilka bloggar vi vill följa.
 
Inget tvång alls, jag försöker att göra inslag av olika saker mellan varven, lite tips och råd kanske. Vi alla har vårt sätt att uttrycka oss i det vi skriver eller bara skriva av oss över lag utan att ha något alls att förmedla.
 
Lördag & snart jobb 11.15 fram till 21.00 en lång dag, men är glad för att slippa 21.45 passet utan har lagt det så att vi börjar 45 min innan och slutar likadant 45 min innan 21.45. Ljust när man kom hem i går och det var skönt.
 
I morgon dock d-tur ingen hit alls, och hela dagen rullar på och stannar kvar på jobbet för orkar inte åka fram och tillbaka, mannen jobbar och lika så bra att vara på jobbet fram till slutet ....
 
Önskar er en skön lördag alla fina 
 
Ses :) 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TantGlad:

God morgon!
Ja dethär med att blogga är ju kul, men tar alldeles för mycket tid. Så snart får man schemalägga bloggandet och besöka bloggvänner efter turlista *ler*

Önskar dig en jätteskön lördag nu! Kram

2:a kommentar, skriven , av Millans Värld:

Dom där D turerna är aldrig roliga.
Här tog dom bort dom för några år sedan men jag har jobbat många år med D turer.
Det gäller att man inte bor för långt från jobbet så man hinner hem emellan passen.
Hoppas att din jobbhelg går bra och att det flyter.
Själv har jag vårstädat på min blogg, gjort om utseendet och tagit bort en himla massa inlägg.
Kändes skönt!
Kram

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Ibland kommer livet i mellan så man får prioritera. Hinner man så hinner man, annars finns bloggen alltid kvar ;-)

Kram och go jobblördag!

4:e kommentar, skriven , av Paula´s Blogg:

Hinner man inte, så hinner man inte! Så är det bara :)

Ha en bra lördag trots jobb!

Kram

5:e kommentar, skriven , av GeddFish:

"Förfrågan om att göra fler inlägg per dag"???
Vem önskar det? Jag tycker det är fullt upp med ett per dag, många gör kanske ett varannan dag. Det ska vara skoj!!!
Kram och ha det gott, finaste Eva! Gerd♥

Svar: ja fick ett mail av en läsare som gärna ville att jag gjorde fler inlägg men man kan ju inte skriva för att ....skall finnas tid oxå kram
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Tack vännen, jo jag har velat fram och åter när det gällde färg på texten. Tyckte oxå att det blev lite svårläst. Nu är den svart igen. *L*

7:e kommentar, skriven , av Ditte:

Håller med dig nu igen...Oftast en inlägg om dagen. Även om jag är pensionär så sitter jag inte vid datorn "hela dagen". Finns så mycket annat. Men jag tittar in hos de bloggar jag läser varje dag och jag tycker om det. Jag är glad för nya kontakter som jag fått runt om i Sverige och utomlands och roligt att läsa om hur tillvaron ter sig.
Skriv du när du orkar och har lust. Det får ju inte bli en press.
Önskar dig en trevlig helg trots mycket jobb.
Kram!

8:e kommentar, skriven , av Home2tiny:

Kikar in o önskar dig en härlig helg vännen o hoppas du får njuta lite trots jobb. Kramisar Tina

9:e kommentar, skriven , av gittan:

Hej eva. Det är så kul att läsa din blogg och visst är det kul att blogga men som du säger tiden räcker inte alltid till. Jag kan ju inte komma in och skriva på min Men får uppdatera när jag kommer hem. Vädret är härligt här, badar och solar. Kram.

10:e kommentar, skriven , av Veiken:

Bloggen är ju inte det viktigaste här i livet, men det är otroligt roligt och intressant. Man lär sig något nytt varje dag. Styrkan är att vi är så olika att det aldrig blir tråkigt! Ha en fin kväll och en stor kram!

11:e kommentar, skriven , av Freja:

Jag lägger bara ut ett inlägg om dagen, jag skulle inte hinna mer trots att jag är sjukskriven, så för mig är det helt OK att du bara hinner ett om dagen. Lättare att hinna läsa då oxå! För jag skulle sakna dig massor om du slutade, jag har läst dig nästan ända sen jag började blogga1

12:e kommentar, skriven , av Bakom dörr nr. 11:

Visst är det jätte kul att blogga, men som du säger, det tar mycket tid och för min del blir det max ett inlägg per dag, tycker det räcker.

Ha det bäst !
Kram Pia

13:e kommentar, skriven , av camilla:

Ibland hinner man inte. Som nu för mig. Jag prioriterar att vara trevlig med min gäst. Blogga får jag göra sedan.
Just nu sover hon. Och då passar jag på att ta mig en bloggpromenad :)
Kram!

14:e kommentar, skriven , av Veiken:

Söndag morgon och jag passar på att skicka en kram och njut nu av allt vackert ute i naturen! :)

15:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Tittar in och önskar dig en lugn D-tur.
Hoppas att den går bra!
Kram

16:e kommentar, skriven , av Ezter:

Jag tycker man ska blogga för sin egen skull, läsarna får läsa de inlägg man har tid och lust att skriva. Sen tycker jag det är lite trist att vissa bara kommenterar om man kommenterat hos dem den dagen! Man har annat att göra ibland än läsa bloggar! Sen finns det ju sådana som man kommenterar vartenda inlägg hos, som aldrig kommenterar hos mig! Det tycker jag är rätt trist! men som sagt, det är ju för ens egen skull man gör det, så man borde inte bry sig!

17:e kommentar, skriven , av countrylivingintheciity.blogg.se:

Ja tänk om man hann skriva en gång per dag. Jag är också inne i en massa stress på jobbet nu så jag hinner inte lika mycket heller av det jag vill.

Kram!

Kommentera inlägget här :