Sista dagen ...

publicerat i allmänt;
 
Sista dagen på året och det  känns ok för min del, såg på tv vad folk önskar sig av det kommande året, folk tror nog att allt bra kommer som ett brev på posten *s* men man måste ju själv ändra på saker & ting för att en förändring skall ske i ens liv.
 
Jag har köpt ett block som jag skall skriva i och saker jag gärna vill ändra på och saker jag vill börja med, lite av vad som händer om dagarna oxå, mycket är för mitt nuvarande tillstånd som utbränd måste kunna bli bättre.
 
Jag vill vara den jag annars är jag vill känna glädje att gå till jobbet osv så jag skall skriva saker här & det känns bra för min del. Önskar inte min värsta fiende att känna som jag gör, förr trodde jag inte på ordet utbränd men man vet inte vad det är från man själv gått på det ..
 
Men jag blickar fram jag fortsätter att vara en livsbejakare <3 jag kämpar på jag vill jag kan jag skall :) nu skall jag dricka mitt kaffe sen skall jag handla & senare hämta maten ...
 
 
Hur ser din dag ut? 
 
Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ditte:

Vilken god idé! För att skriva är ju ett sätt att tänka och detblir ganska tydligt för en själv-
Hoppas du får bra hjälp att hantera din utbrändhet så att du kan känna dig bättre. Och att du får hjälp med redskap för att gå vidare och orka. Vet ju att arbetsgivaren och läkare /kurator kan utarbeta en rehabiliteringsplan som kan vara till stor hjälp.
Jag har inte varit i detta tillstånd även om det stundtals i livet varit överfullt med det mesta men jag tror jag fokuserade på det jag mådde bra av och också tillät mig att var ledsen.
Jag hade väldigt mycket i mitt liv som hände 2002 så det året vill jag inte ha repris på. Men jobbet, tufft heltidsjobb i skolan med elever i behov av särskilt stöd och det sociala livet fick mig att se möjligheter och att tänka på vad jag behövde för att må bra och komma vidare.
För mig var det viktigt att jag kunde hänga upp tilllvaron just på jobb och vänner. Och se framåt för det som hänt kan man ju inte alls påverka, bara bearbeta.
Önskar dig det allra bästa för 20017.
Stor kram!

2:a kommentar, skriven , av A M:

Jättesmärt idé, kanske också borde göra så! :D
sv: Ja verkligen mysigt! Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

Om ett par timmar kör vi för att tillbringa aftonen på hotell. Blir nog bra det.

Önskar er en fin nyårsafton!

Kram <3

4:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vilken smart idé och jag önskar dig gott nytt år! <3 Kramis

5:e kommentar, skriven , av Anonym:


Smart idé med blocket. 🖒

Önskar dig ett gott slut och ett riktigt:
Gott Nytt År 2017

All kärlek och kram ❤ Comsi Comsa

6:e kommentar, skriven , av Ezter:

Jag skriver ner varje kväll vad jag är glad eller tacksam för den dagen. Det är också nyttigt! Vi tar det lugnt, ska köra till mamma snart. Ha en fin kväll!

7:e kommentar, skriven , av ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, jag hoppas verkligen att 2017 är året du får tillfriskna och känna igen dig själv igen! Samma för mig, som ju inte har samma sjukdom som du, men behöver definitivt jobba med mitt tvångssyndrom...

Idag blir det lugnt, jag är såååå sliten från förkylning så en lugn nyårsafton för min del.

Svar: Ja vi har nog alla lite av sånt inom oss, ja att vara utbränd är inte en dans på rosor :( kram här blir det oxå lugnt <3
Eva`s blogg

8:e kommentar, skriven , av Amanda:

Gott nytt år! :)

Svar: Tack detsamma <3
Eva`s blogg

9:e kommentar, skriven , av PaulaHelenas💕:

Gott Nytt År finaste Eva!
Kram

Svar: Tack detsamma vännen kram 🎉🍾❤
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :