Livserfarenhet ...

publicerat i allmänt;
 
 
Lite suddig kanske men men det bjuder jag på idag, att bli äldre är ju inte bara en siffra utan allt annat som följer med som livserfarenhet, som man ofta delar med sig när det gäller goda råd till någon.
 
I bland har jag fått höra men Eva du kan så mkt, ja så är det när man hunnit bli 50+ och med åldern följer oxå en del bra saker med, så det är inte dåligt att bli äldre även om man kanske tror det när man är yngre.
 
Var ute & körde en sväng innan i dag och det gick perfekt, väl hemma åt vi tillsammans och nu har jag ätit pepparkakor & fått ont i magen ( bara lite) men ändå ha ha det sa maken till mig innan, ät inte för många ...
 
Jag brukar säga när jag ger goda råd att jag kan bara ge goda råd, sen är det upp till var & en om man lyssnar, men kom inte sedan och säg, åh ja jag skulle lyssnat på dig. Jag brukar inte ge råd om saker jag inte själv gått genom.
 
Ger du goda råd ?
 
Kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bakom dörr nr. 11:

Klart att man ger råd lite då och då :)
Önskar dig en fin kväll
Kram Pia

2:a kommentar, skriven , av ullie:

jodå man försöker nog ge råd o hjälpa till om man kan .

man är inte äldre än man gör sej säger de som vet så ja tror på det hi hi
hoppas du haft en fin helg här har vi varit maken lösa då han jobbat hela helgen men nu så när han blir ledig jobbar ja o sen min jobb helg suck .. ekorre hjul
oj oj knas svar
hoppas nu du åfr en fin måndag o start på veckan kram

3:e kommentar, skriven , av Ditte:

Genom åren får man en del erfarenhet och om någon frågar så kan jag ibland dela med mig av dem.
Jag lyssnar också gärna på mina vänner som är mycket yngre än vad jag är och lär mig mycket av dem.
Kram och trevlig kväll.

4:e kommentar, skriven , av Helen :

Ja ibland hädelse det, om jag har nåt att ge delar jag gärna med mej av goda råd. Hoppas din helg varit bra. Kram

5:e kommentar, skriven , av Znogge:

I den mån jag kan så försöker jag göra det. Men det gäller att ha lite fingertoppskänsla också...

Kram

6:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag håller med dig och visst har man lättare att ge mera råd ju äldre man blir :-D Kramis

7:e kommentar, skriven , av Sussi:

Är något gott så är det svårt att bromsa intagandet ibland.
Goda råd tycker jag själv att jag ger, hoppas min omgivning håller med också ;)
Kram

8:e kommentar, skriven , av Ezter:

Det händer, men man fr försöak låta bli ibland!

9:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag ger endast goda råd om någon frågar mig.

Kram och ha en fin dag!

Kommentera inlägget här :