Jo minsann

publicerat i allmänt;
 
Jag fick höra att det är mer sällan som det växer oliver på träden vi har i Sverige och det är inte alls konstigt, men jag visste inte om det var sant. 
 
Oavsett så ser ni vad jag ser? jadå trädet växer så det knakar och små oliver syns till, skall bli skoj att se om det kommer bli större och fler. 
 
Står i ett bra läge iofs men solen lyser med sin frånvaro så vi får se. Men det är hemtrevligt med ett olivträd tycker vi ...växter över lag grönt & blommigt gör så mkt ..
 
Har du olivträd?
 
Är det svårt att få oliver?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av bi:

Men va kul hoppas det blir ätliga oliver, kram 💛

2:a kommentar, skriven , av Veiken:

WOW! Egna oliver är ju inte helt fel. Hoppas att dom hinner växa till sig så du kan skörda sedan! Kramar
PS Håller tummarna för det!

3:e kommentar, skriven , av Sussi:

Jag hade ett olivträd ett år. Jag lyckades ta död på det under vintern ;) Inte en enda oliv fick jag uppleva haha
Kul att det går bättre för dig..
Kram

4:e kommentar, skriven , av Znogge:

Jag har ett fyra år gammalt träd men inga oliver så långt ögat kan se... Men i och för sig gillar jag inte oliver ;-)

Kram

5:e kommentar, skriven , av Millans Värld:

Jag har inget olivträd, har svårt att tro att det skulle fungera för mig som bor så långt norrut och där det normalt är mycket kyligare än i söder.
Kul att ditt växer och trivs och så roligt att det kommit oliver på den.

Kram och ha en fin dag!

6:e kommentar, skriven , av Ditte:

Håller tummarna för ditt olivträd och det kan nog gå bra att få till en liten skörd. Trädet måste ju här hemma ha vatten eftersom jorden i krukan lätt torker ut men jag vet de som fått några oliver att skörda på sigg balkongträd.
Kul är dte i varje fall.
Kram!

Kommentera inlägget här :