En somrig smak ....

publicerat i allmänt;
 
Rosè & bubbel sommartider smakr bäst för min del, svalkande även dom som man skall ha is i är oxå goda. Skall köpa hem lite olika som man kan ha i stället för vin.
 
Inte för att jag verken är en finsmakare eller dricker ofta men om jag blir sugen vill jag gäna ha hemma. Fanns en del roliga ute på bolaget.
 
Ett glas på balkongen när solen går ner & tända lyktorna och bara luta sig tillbaka, kan det bli bättre? för mig räcker det fullt ut ..
 
Pepsi max är en favorit med is i annars :) 
 
Har du en favorit?
 
Kram 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Så underbart med rosé o bubbel och helst rosa fina flaskor 💕🎀kram

2:a kommentar, skriven , av Ditte:

Ett gott rosévin som inte är för sött gillas, men helst dricker jag ett torrt vitt vin, Cono Sur från Chile eller ett torrt Rieslingvin gärna ett mousserande vitt och där är Rotari en favorit.
Visst är det mysigt nu när mankan njuta av en kväll på balkongen. Så härligt.
Önskar dig en fin torsdag.
Kram!

3:e kommentar, skriven , av Znogge:

På sommaren uppskattar jag ett gott rosévin. Men till vardags blir det en del Pepsi max.

Kram och det härligt i solen <3

4:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag gillar också rosé på sommaren och vilken fin kork du har på flaskan! <3 Kramis

5:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Jag tycker mycket om en svalkande Tinto verano när det är som varmast. Den är gjord på rött vin och citronläsk/ sockerdricka. Super gott. Lätt att göra själv. Smakar lite som Sangria men är betydligt svagare=)
Söt vinkork!!

6:e kommentar, skriven , av bi:

Tack för tipset det skall jag prova .. gott med rosévin! 👍

Svar: Tack snälla kram å fin kväll
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :