Hundar överallt

publicerat i allmänt;

Ja detta inlägget är inställt då vi är på väg på morgonen...igår när vi var i stan så var där extremt många lösa hundar bara kolla in denna som ligger på ryggen asså vilken stil.


En annan hade lagt sig på en soffa på cafét oftast är dom stora o kommer i gäng ...även om jag inte är rädd vill jag inte möts ett gäng på kvällen ..

Känns oxå konstigt för vi är inte vana vid det hemma i Sverige. Man får även en känsla av ledsamheter för många är så ruggiga i som päls ...stackars liv 

Men så är livet för många hundar tyvärr 

Kram ❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av znogge:

Ja, tyvärr är livet sådant för många hundar i Grekland. Sorgligt att de inte tar bättre hand om människans bästa vän... När yngsta fröken arbetade i Kalamata cyklade vi genom olivlundarna och det hände mer än en gång att vi blev jagade av hundar,. Väldigt obehagligt.

Hoppas ni får en härlig tur i dag!

Kram

Svar: Ja vissa hundar är så smala det gör ont i en men vad gör man? Nu blir det ut på vägarna o en dag off från stranden men bad blir det allt ...kram å fin dag ❤
Eva`s blogg

2:a kommentar, skriven , av Eva-Lotta:

För väldigt många människor också, runt om i världen!

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Usch det är verkligen synd om hundaran! <3 Kramis

Svar: Ja man blir rörd ..hoppas det är bra med dig kram
Eva`s blogg

4:e kommentar, skriven , av Ditte:

Lösa hundra är inget jag vill möta. Vet att dte finns många utan ägare och då blir det lätt så- Men man vet ju inte om sjukdomar och annat.
Inget bra liv för hundarna.
Önkskar er en fin dag.
Kram!

5:e kommentar, skriven , av Biggeros:

Här i Spanien kan man möta en och annan vildhund. De finns goda själar som förseer de både med vatten och mat.
Vid ett tillfälle mötte jag ett gäng med hundar själv på en liten gränd. Då jag hade en påse med flaskor och slog de mot varandra och började att gå emot hundarna. De blev faktiskt rädda och sprang sin väg. Då var jag ganska så lättad.

Svar: Ja på dagen ok men på kvällen är det mindre skoj i gränderna men jag går inte där heller hoppas du har det bra kramis
Eva`s blogg

6:e kommentar, skriven , av bi:

Inget vidare liv för hundarna .. jag blir skiträdd när en hund går okopplad då är jag inte sen att säga till ägaren ! Ha en fortsatt skön semester 💛

Svar: Ja det är inget kul när dom kommer emot en ha ha hoppas du har det bra kramis
Eva`s blogg

Kommentera inlägget här :